Mezi Chotěbuzí a Karvinou už cyklotrasa vede, chybí však prodloužení právě do Těšína.

Jak Deníku potvrdili lidé z českotěšínské radnice, na budování cyklotrasy směrem na Karvinou se zatím nepracuje.

Důvod? „V současné době probíhá modernizace železniční trati ve směru na Dětmarovice. Plánovaná cyklotrasa se bude stavět až po ukončení úpravy železničního koridoru,“ uvedla Martina Beierová z Městského úřadu v Českém Těšíně. Tedy zhruba v roce 2014 nebo 2015.

Cyklostezka by přitom měla začínat u firmy Perex v Českém Těšíně. Podjezdem pod drahou by měli cyklisté projet na druhou stranu trati, tedy dále od hlavní silnice a tudy už pokračovat po nové cyklostezce směrem do Chotěbuze k archeoparku. Město prozatím nemá na stavbu vyčleněny finance, ty bude řešit až v momentě, kdy bude stavba aktuální.

To z Chotěbuze už se letos cyklisté dostanou pohodlně až do Bohumína a vlastně až do polské, padesát kilometrů vzdálené Ratiboře.

Nová cyklostezka vede Loukami nad Olší, Karvinou, Dětmarovicemi a přes Věřňovice do Bohumína a dále do Ratiboře. Právě na ni se má českotěšínská stezka v budoucnu napojit.

„Trasa je více než 52 kilometrů dlouhá, povede na české straně zčásti po dnešních místních komunikacích, nově vybudovaných stezek je z celkové délky na našem území 17 kilometrů. Z toho jen v Karviné více než 13 kilometrů,“ popsal primátor Karviné Tomáš Hanzel.

Slavnostní otvírání je naplánováno na 5. května. Stezka je v úseku Louky Karviná asfaltová, a tedy vhodná i pro bruslaře.

Vybudování trasy pro cyklisty přitom přišlo na více než čtyři miliony eur.