„Polská strana cyklostezku slavnostně otvírá 5. května přímo v Ratiboři, na české straně je oficiální zahájení provozu naplánováno o týden později,“ sdělil Česlav Valošek z Regionální a inženýrské kanceláře Karviná.
Páteřní cyklostezka vedoucí podél řeky Olše, a tedy česko- -polské hranice, výrazně vylepší rekreační možnosti v regionu a v Bohumíně naváže na evropskou síť cyklostezek ve směru na Vídeň nebo Krakov.
A právě v Bohumíně chtějí podmínky pro cyklisty dále vylepšovat, a proto tam ještě letos začnou s výstavbou nové, téměř kilometr dlouhé cyklostezky. Povede po obou stranách od kruhového objezdu u společnosti Emco po ulici 1. máje po okružní křižovatku u skřečoňského mostu.
„Náklady na vybudování cyklostezky jsou 14,6 milionu korun, a město na stavbu získalo dotaci téměř tři miliony korun,“ řekla mluvčí Bohumína Lucie Balcarová.
Nová cyklostezka, která bude měřit tři čtvrtě kilometru, se ze skřečoňského mostu napojí na stávající stezku pro pěší a cyklisty. Spojí tak městskou část s centrem Bohumína.
„Součástí cyklostezky budou i tři nové nasvětlené přechody pro chodce s dělicími ostrůvky. Vyrostou u pošty, školní družiny a na konci ulice 1. máje v blízkosti nového kruhového objezdu pod mostem,“ prozradila Balcarová.
Do dvou let by se pak měla začít stavět cyklotrasa, která napojí na stezky z Ratiboře do Chotěbuze i Český Těšín. Práce zatím začít nemohou kvůli probíhající modernizaci železniční trati ve směru na Dětmarovice.
„Plánovaná cyklotrasa se bude stavět až po ukončení úpravy železničního koridoru, tedy zhruba v roce 2014 nebo 2015,“ uvedla Martina Beierová z Městského úřadu v Českém Těšíně.
Muž donutil strážníky, aby kontrolovali cyklisty na chodníku
Nová cyklostezka spojí Český Těšín s Chotěbuzí
Starou Karvinou povedou v budoucnu cyklostezky
Někteří cyklisté nechtějí na stezky. Budou platit
Nová cyklostezka vede z Petrovic do Polska