Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Městskou hromadnou dopravu v Havířově čekají změny

Havířov - Připravovaná stavba dopravního terminálu a změny potřeb obyvatel města si v brzké budoucnosti vyžádají úpravy v systému linek MHD.

11.4.2012 40
SDÍLEJ:

Autobus MHD Havířov. Ilustrační snímek. Foto: Libor Pristáš

Naposledy se o optimalizaci MHD hovořilo minulý týden na zasedání zastupitelstva. Vystoupil tam se svým příspěvkem člen občanského sdružení věnujícího se právě veřejné dopravě, který připomněl, že některé linky jsou vedeny zbytečně v souběhu po stejné trase. „Za sebou jede najednou několik autobusů, zatímco následně dlouhé minuty ani jeden. Některé spoje jezdí přeplněné, jiné prázdné,“ kritizoval Michal Podloučka.

Autobusová doprava v Havířově ve své historii neprošla zásadními úpravami nikdy. Síť linek se postupně rozšiřovala a změny původních byly spíše kosmetické. Vzhledem k rozložení města je většina linek vedena páteřními ulicemi směrem k sídlištím nebo do okolních obcí.

Významnější změny se dají očekávat až po dokončení dopravního terminálu u vlakového nádraží. Rozhodně však nepůjde o žádnou rozsáhlou reorganizaci celé sítě MHD.

„Dopravní terminál nenahradí autobusové nádraží. Je možné, že některé úpravy v jízdních řádech provedeny budou. Lidé se však nemusejí obávat, že by na terminálu končily například linky příměstské dopravy a oni by při cestě do centra museli přestupovat na linky MHD. Autobusy do Ostravy, Orlové nebo Karviné budou i nadále projíždět městem,“ řekl ekonomický náměstek primátora Eduard Heczko.

V brzké době z jízdního řádu zmizí linka č. 11. Ta byla kdysi zavedena na žádost obyvatel bezbariérového domu v Chrpové ulici. Město na ni nechalo nasadit autobusy s plošinou pro vozíčkáře, aby se dostali pohodlně do centra města, k nemocnici, k vlakovému nebo autobusovému nádraží.

„Na tuto linku byly nasazeny upravené karosy, do kterých se montovaly zvedací plošiny. Postupem času byly na linky MHD zavedeny nízkopodlažní autobusy, a zvláštní linka č. 11 už proto nemá opodstatnění,“ vysvětlila Naďa Czechová, která má na magistrátu MHD na starost.

Provozovatel MHD i zástupci města mají k dispozici přesné údaje o vytížení jednotlivých linek. Získávají je z údajů elektronických pokladen. Podle nich mohou být na některé linky nasazeny autobusy s větší nebo naopak menší kapacitou.

„Zřejmě už v dubnu bude vedení města projednávat poměrně obsáhlý dokument optimalizace MHD, který řeší například souběh linek, reaguje na vytíženost spojů nebo požadavky občanů. Městská hromadná doprava je pro město prioritní. Ročně do ní vkládáme mnoho milionů korun. V posledních dvou letech to bylo pokaždé přes 50 milionů,“ doplnil náměstek Eduard Heczko. 

Autor: Libor Běčák

11.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 40
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
1

Policie už nehledá ztracenou Etiopanku. Utekla do Německa, kde chce azyl

1. B ZŠ Gen. Svobody v Havířově.

Představujeme prvňáky ZŠ v Petřvaldě a ZŠ Gen. Svobody v Havířově

Havířov se po špatném startu zvedá

Havířov – Hokejový AZ už je zase regulérně v boji o play off. Prvoligová soutěž dnes pokračuje dalším kolem.

Kampaň vrcholí. Zaorálek se pustil do Babiše i v Bohumíně

Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek nenechal ani na mítinku v Bohumíně na Andreji Babišovi niť suchou: V této zemi se nevyplatí pracovat. Lepší je být rentiér.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje a lídr hnutí ANO 2011 za Moravskoslezský kraj jako host on-line rozhovoru Deníku odpovídal na dotazy čtenářů.

Stavbu nového terminálu komplikují jedy

Škaredé, rozbité a špinavé. Tak popisují cestující českotěšínské autobusové nádraží, po jehož opravě volají už několik let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení