Se svými argumenty zatím neuspěli, takže lze očekávat, že havířovská pobočka bude příští rok zrušena.

Postoje Paška vedení havířovské radnice vůbec neuspokojily. „Ředitel Pašek bohužel nepřišel s jediným návrhem, byť omezeného fungování pracoviště katastrálního úřadu v našem městě," neskrýval nespokojenost po jednání havířovský primátor Zdeněk Osmanczyk.

Podle něj argumenty, propočty a grafy, které Pašek předložil, měly výhradně za cíl obhájit zrušení havířovského pracoviště. „Zůstal ve mně pocit hlubokého znepokojení a nesouhlasu s přístupem státních úředníků k záležitostem reformy státní správy," doplnil Osmanczyk.

Dodal, že je evidentní snaha převést břímě na municipality a samotného občana. „Apeluji na zdravý rozum a žádám, aby prioritou byly zájmy a potřeby občanů," řekl primátor.

Pašek na druhé straně vysvětloval, proč zrušení navrhuje. „Katastrální úřad přišel v minulých třech letech o patnáct procent rozpočtových prostředků a ministerstvo financí mu na provoz peníze určitě nepřidá. Musíme proto hledat možnosti úspory prostředků tam, kde nejméně omezíme služby veřejnosti," řekl Pašek.

Na jednání primátorovi ukázal, jaké služby katastrální úřad poskytuje.

Osobní účast prý není na úřadu nutná

Odmítl názor, že se správa katastru občanům v minulosti nepřiblížila. „Musíme si všichni uvědomit, co můžeme za dané situace udělat, jaké služby katastr poskytuje, že fyzická účast klienta na úřadě není nezbytná. Velká část agendy je úřadu doručována a zpracovávána elektronicky, navíc se může kdokoli podívat do katastrální mapy a na další potřebné údaje na internetu," informoval ředitel katastrálního úřadu.

Podle jeho slov navíc obyvatelé Havířova úřad tolik nevyužívají. „Pětasedmdesát procent Havířovanů nevlastní žádnou nemovitost a tento úřad potřebuje jen omezeně, a ti co ano, tak ho využijí asi dvakrát za život. V porovnání s ostatními okresy kraje má havířovská pobočka málo klientů a přesunout agendu v případě přepisu nemovitostí do dvanáct kilometrů vzdálené Ostravy, by pro ty, kteří nechtějí své návrhy zaslat poštou, neměl být problém," vysvětlil ředitel úřadu.

Podle svých slov postoji vedení města rozumí. „Pana primátora chápu. Je to politik, ale bohužel vliv na náš rozpočet nemá. Doufám, že naše argumenty časem najdou pochopení. Ke zrušení by mělo dojít v průběhu příštího roku," dodal Pašek.

Čtěte také:
Na katastr do Ostravy? To se nikomu nelíbí