Sedmiposchoďový věžák patřil lokomotivnímu depu. Byl vybaven oběžným výtahem, kterému se v běžné řeči říkalo paternoster. V těchto zařízeních se dalo bez nebezpečí projet půdou i sklepem.

Čelní pohled na budovu v září 2012. Není bez zajímavosti, že v nejvyšším poschoďí budovy se nacházely nádrže o objemu 300 tisíc litrů, sloužící jako vodojemy pro parní lokomotivy. Dnes už to patří minulosti.

Věžák z přední strany s mnoha čtvercovými okny je ukázkou cihlové architektury. Tentokrát se ale nejedná o slezskou, která je v regionu Těšínského Slezska poměrně dosti rozšířena, ale o čistě německou. V současné době budova není zrovna v nejlepší kondici. Svůj původní vzhled si zachovala. Při jízdě vlakem z Českého Těšína do Ostravy je ji dobře vidět na pravé straně ve směru před vjezdem na bohumínské nádraží.