„Můžeme již nyní předeslat, že zaměstnanci budou z města Orlové a okolí," vzkázal dobrou novinu nezaměstnaným ve městě mluvčí Kauflandu Michael Šperl.

Žádat o práci by tam chtěl také čtyřiadvacetiletý Robert Štrobl, kterého redaktoři Deníku oslovili před orlovským úřadem práce. „Aha, vy jste z novin, já myslel, že jste z Kauflandu nebo Lidlu a už nabíráte lidi," řekl mladík. Z bývalé práce ho prý vyhodili kvůli pracovnímu úrazu. „Určitě to zkusím a budu v nových hypermarketech žádat o práci," dodal Robert Štrobl.

O práci je zájem

Dlouhodobý zájem o práci v nových obchodních řetězcích už registrují i na orlovském úřadu práce. „Jen co se začalo stavět, tak už se nás lidé, především ženy, vyptávali na práci v obou hypermarketech. Někteří už tam dokonce sami posílali životopisy," sdělila ředitelka úřadu práce Naděžda Mirová. Případným zájemcům také radí, aby sledovali internetové stránky společností. „Bohužel větší řetězce u nás často nenabízejí volná místa, využívají k tomu své stránky," vysvětlila ředitelka orlovského úřadu práce. Otevření řetězců může podle ní znamenat mírný pokles nezaměstnanosti ve městě.

„I když samozřejmě vždy tady může být riziko, že v rámci konkurenčního boje zlikvidují jiné prodejce, tak si myslím, že to může mít dobrý vliv na zaměstnanost v Orlové," dodala Naděžda Mirová.

Vznik nových pracovních míst vítá také vedení města. Podle místostarosty Radislava Mojžíška se už v době, kdy se začalo o stavbě hovořit, zajímali obyvatelé města o práci. „Podle našich informací by jen zdejší prodejna Lidlu měla zaměstnávat 12 až 15 lidí a k tomu další prodejny, jako jsou KIK nebo lékárna, nabízejí další pracovní příležitosti, takže minimálně tam našlo zaměstnání 20 až 25 lidí," prohlásil Radislav Mojžíšek.

I on uznává, že existuje určité riziko, že by konkurence mohla ohrozit menší zaměstnavatele. „Nicméně to nemůže být až tak výrazné. Pokud budou propuštěni tři, čtyři lidé, pak pracovních příležitostí vzniklo několikanásobně více," zdůraznil orlovský místostarosta. Ten ocenil i to, že se ve městě rozšíří nabídka a také se konkurence odrazí na vyšší kvalitě zboží nebo nižší cenně.