Největší změny se bezesporu projevily v systému havířovské městské hromadné dopravy. Některé linky změnily trasy nebo byly přečíslovány, došlo také k redukci i zvyšování počtu spojů nebo posunu času jejich odjezdu.

Na změny si cestující teprve zvykají. Připomínky měli například k přeplněným dopoledním spojům linky 16, a to v obou směrech.

„Je možné, že naši řidiči už mají první poznatky od cestujících. Vyhodnocovat je budeme průběžně, až je dostaneme od řidičů nebo nám je sdělí přímo cestující," řekl včera dopoledne Deníku ředitel divize osobní dopravy Jakub Vyvial.

Jste spokojení s novým jízdním řádem nebo máte přípomínky. Hlasujte v anketě nebo sdělte svůj názor v diskusi pod článkem. 

Na jednu nesrovnalost v jízdním řádu narazila i havířovská redakce. Linka 10 by měla na své trase zastavovat v zastávce Pošta v ulici Jurije Gagarina. Tam však žádná zastávka není, byť dříve tam býval označník i žlutě vyznačený prostor pro zastavení autobusu.

Deník se proto o situaci zajímal u dopravce. Linka 10 totiž po projetí zastávky Pošta projíždí ještě nedalekou zastávkou Pod kopcem v Těšínské ulici u pekárny, kde však nestaví.

„Hned nechám prověřit, jak to se zastávkou na této lince je. Jde o linku, kde touto zastávkou projíždí spoj pouze dvakrát denně. Zastávka by tam ovšem vyznačena být měla," uvedl Jakub Vyvial.

Na změny jízdních řádů si zvykali také řidiči. Ti si před každou jízdou studovali nový rozpis. Také oni potvrdili, že cestující byli zmateni změnami tras, především některých linek v městské části Šumbark. „Například třináctka už nejezdí k Tenasu, ale končí na točně v Petřvaldské ulici," řekl redaktoru Deníku jeden z řidičů.

Ke změnám v systému městské hromadné dopravy došlo i v Karviné. „Na žádost města jsme zrušili linku 516, která zajišťovala dopravní obslužnost části Doly. Na základě ohlasu cestujících nás však město nyní požádalo, abychom připravili alternativní linku. Ta by měla být zavedena zřejmě už v březnu," vysvětlil Jakub Vyvial.