I tentokrát si mladí lidé odzkoušeli podnikání na fiktivních firmách. Přesvědčili se na vlastní kůži, co obnáší podnikání, a ověřili v praxi to, co se naučili ve škole na předmětu se stejným názvem. A letošní nabídka byla vskutku pestrá. Žáci podnikali v nákupu a prodeji kancelářských potřeb, těžbě a zpracování dřeva a dřevěného odpadu, v realitní činnosti, stavebnictví, ve výrobě a prodeji čokolády, cukrovinek, kávy, nechybělo obchodování s automobily, bankovnictví, ale také cateringové služby a dokonce jedna firma nabízela i pohřební služby.

U stánku firmy Kromexim z Obchodní akademie Kroměříž bylo stále plno. „Zákazníků je spousta, ani na chvíli si neodpočineme. Nabízíme různé druhy osobních automobilů značky Toyota a zájem je obrovský. Jsme tady po prvé a moc se nám líbí," prozradil Petr Paksi, hlavní prodejce a právník firmy. Podobná situace však byla i u dalších stánků.

„Studenti jsou opravdu skvěle, řekl bych takřka profesionálně, připraveni. Jsem mile překvapen. Myslím, že takové akce jsou velmi potřebné,"nechal se slyšet ekonomicko-obchodní ředitel Těšínské tiskárny Stanislav Recmanik, který nechyběl mezi hosty veletrhu.

Odborná porota hodnotila originalitu a způsob prezentace firmy, vybavení propagačními materiály, způsob navazování kontaktu s klienty a schopnost prodejců přesvědčit zákazníky o svém zboží či službách, což je v dnešní době nejdůležitější.

Jako nejúspěšnější fiktivní firma byla vyhodnocena společnost Dreco z Čadce zabývající se těžbou a zpracováním dřeva a dřevěného odpadu. Druzí skončili studenti Obchodní akademie Kroměříž s firmou Kromexim nabízející automobily, třetí místo obsadila firma Literární kavárna z Obchodní akademie a VOŠS Ostrava-Mariánské Hory.

Mimořádnou cenu získala firma Arabicca z domácí obchodní akademie.

EMILIE ŚWIDROVÁ