Jak Deníku řekl tajemník magistrátu Milan Menšík, radnice předpokládala, že většina zaplatí poplatek za odpad prostřednictvím SIPO. Jenže se úředníci, zdá se, přepočítali.

„Osobně jsem měl za to, že v dnešní době elektronizace není úhrada poplatku přímo na úřadě ideální způsob. My sice máme dobře fungující pokladní systém, který ale nelze změnit jen kvůli jednomu měsíci v roce, když se nám zde nakumuluje hromada lidí," vysvětlil tajemník Milan Menšík.

Dodal, že na úřadě nelze okamžitě zprovoznit další pokladny. „Je to poměrně náročné a je třeba udělat spoustu opatření, aby se zabránilo případné krádeži," vysvětlil Menšík.

Proč už letos magistrát složenky neposílá? Šetří. Loni odešlo z magistrátu obyvatelům Havířova 18 tisíc složenek na úhradu poplatků za odpady, ze kterých bylo uhrazeno jen necelých sedm tisíc. Každá složenka stála 35 korun, které město muselo poště zaplatit.

„Rozumím tomu, že když jsme zrušili zasílání složenek do domácností, pro mnoho lidí to není zrovna nejšťastnější řešení, ale všichni se snaží šetřit a i my šetříme městský rozpočet. Peníze, které dáme za složenky, z nichž se nám většina ani nevrátí, můžeme využít mnohem lépe," řekl tajemník.

Přestože město složenky neposílá, lidé si ji mohou na poště zdarma vyzvednout a sami si do ní vyplnit identifikační údaje, které jsou stejné jako loni, anebo poplatek zaplatit přes bankovní účet.

„Nejvíce lidí využívá platbu prostřednictvím SIPO, další velká část platí poplatky přes bankovní účet a jen malé procento našich občanů volí poštovní poukázku, ze které musí ještě zaplatit poplatek České poště," dodal Menšík.

Poplatek za odpady pro jednoho poplatníka je splatný do konce dubna. Domácnosti se dvěma či třemi poplatníky mohou úhradu za odpady zaplatit na dvakrát, ve dvou stejných splátkách do konce dubna a do konce října. Čtyři a více poplatníků, kteří bydlí ve společné domácnosti, mohou platit poplatky měsíčně.