Milovník železnice a zaměstnanec drah by rád v nevyužívané a chátrající budově zřídil železniční minimuzeum, aby se nejen ona, ale vůbec bývalá karvinská dráha stala turistickou atrakcí.

„Musím se přiznat, že jsem se do té budovy zamiloval. Oslovil jsem proto vlastníka, kterým je stát, resp. Správa železniční a dopravní cesty, zda nezvažují budovu tímto způsobem využít. Ovšem to jsem jim jen nahrál, evidentně netušili, že tady mají takový skvost. Odepsali mi, že budovu chtějí nabídnout k prodeji," líčí své peripetie s úřady Roman Lindner.

Podle něj by tam Karviná ztratila další z historicky a architektonických cenných objektů. Také proto Lindner poslal na Ministerstvo kultury návrh na zapsání výpravní budovy na seznam kulturních památek.

„Zatím ale nemám odpověď. Všechno se to protahuje," říká Lindner, který se rovněž angažuje v Klubu přátel Karvinské místní dráhy.

Jeho podobně zaměření kolegové se snaží upozornit na historickou hodnotu zčásti již zaniklých drah na Karvinsku, zachránit dosud existující artefakty.

Jedním z nich je právě budova vlakové stanice Karviná-Město z roku 1898, kdy byla tato stanice součástí místní dráhy Severní dráhy císaře Ferdinanda a vedla z Petrovic, přes Fryštát do Darkova a Lipin, až k tehdejšímu karvinskému nádraží, které stálo poblíž dnešního Dolu ČSA.

Podle Lindnera je škoda, že se obecně nevěnuje podobným památkách větší pozornost.

„Železnice je pro mnohé lidi magnet. Nejen v zahraničí, ale i mnohde u nás jsou historické vlaky a jízdy po neveřejných tratích obrovskou atrakcí," míní Lindner.

Co bude s historickou budovou, je otázka. Není právě v nejlepším stavu, ale na demolici to určitě není.

Deník bude každopádně vývoj událostí v této věci sledovat.