Projekt se nedostal do finálového projednávání, kde už se budou peníze rozdělovat.

Důvodem jsou podle šéfa Euroregionu Těšínské Slezsko Václava Laštůvka nejednotnost české a polské legislativy, kvůli čemuž projekt připravený jednou stranou, nevyhovoval předpisům na straně druhé.

„Polský systém je poněkud jiný než český. Proto chybí třeba projektová dokumentace, tudíž například Povodí Odry se k projektu vůbec nemohlo vyjádřit," vysvětlil Václav Laštůvka.

Peníze nebudou, města tedy na tento projekt rezignují. „To ale neznamená, že se nemůžeme k tomuto projektu vrátit v budoucnu, až pro jeho realizaci budou lepší podmínky," řekla polskému listu Gazeta Codzienna Edyta Subocz, mluvčí městského úřadu v Cieszynie.

Nejistá budoucnost

Laštůvka však upozorňuje, že příjem žádostí na období 2007 -2013 byl uzavřen tak lze spoléhat pouze na další unijní peníze, které přijdou do programu na roky 2014 2020.

„Otázkou je, zda na takovéto projekty budou v příštím programovacím období peníze. Z toho, co se neoficiálně proslýchá, se zdá, že priority budou jinde. Získat peníze na stavbu eurolávky bude velmi složité," myslí si ředitel české části Euroregionu Těšínské Slezsko.

Eurolávku vyprojektoval vězhlasný francouzský architekt Francois Roche, který je znám svými netradičními stavbami. Ocelová konstrukce mostu měla mít podobu uzlu spojujícího břehy řeky Olše. Podoba lávky, na kterou se nakonec města snažila získat peníze, nebyla tolik odvázaná, nicméně vypadal hezky a účelně.

Čtěte také: Břehy obou Těšínů spojil třetí most