Dvojice dvanáctimetrových autobusů Iveco Citelis s pohonem na zemní plyn byla pořízena s pomocí evropské dotace zprostředkované v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Moravskoslezsko. Právě díky evropským i městských finančním prostředkům má Havířov v provozu vesměs nejmodernější autobusy.

Na nové autobusy jsou cestující již zvyklí, protože stejné typy byly rovněž po dvojicích nakoupeny při plánované obnově vozového parku v předchozích dvou letech. Všechny jsou nízkopodlažní a jsou vybaveny systémem světelné i zvukové signalizace, která usnadňuje přepravu zrakově a sluchově postižených cestujících.

„Jedná se o postupnou dodávku celkem šesti autobusů, které jsou určeny pro linky MHD. Na okrajové linky plánujeme pořízení nového minibusu, který by mohl být nasazen na podzim. S havířovskými radními budeme navíc jednat o tom, že bychom místo dalšího klasického autobusu koupili kloubový. Samozřejmě s pohonem na zemní plyn. Nyní máme v provozu tři kloubové vozy, jednu starší Karosu s naftovým motorem a dva novější Iveca na plyn," řekl ředitel osobní dopravy ČSAD Havířov Jakub Vyvial.

Havířovští si na provozu plynových autobusů zakládají. První začaly téměř jako rarita jezdit už počátkem 90. let. Naftové motory tehdy musel dopravce nechávat předělat na zemní plyn, zatímco dnes je dostává už upravené přímo od výrobce. Především na linkách MHD je v provozu zhruba třicet takových autobusů. Právě kvůli vysokému počtu vozů na zemní plyn dopravce před časem zprovoznil vlastní čerpací stanici CNG ve svém areálu.

Průběžně modernizován je také vozový park autobusů pro příměstskou dopravu. V posledních třech letech bylo pořízeno celkem 14 autobusů Iveco Crossway. I ony jsou uzpůsobeny pro přepravu tělesně, zrakově a sluchově postižených cestujících.