Na verdikt čekají zástupci havířovské radnice i Českých drah, kteří chtějí nádražní halu zbourat a celý areál nádraží změnit v moderní dopravní terminál. Stejně tak zajímá rozhodnutí skupinu architektů a aktivistů, kteří chtějí nádraží zachránit jako památku.

Město a železniční dopravce se dohodli na společném projektu budování terminálu s předpokládanými náklady ve výši 160 milionů korun. V evropských fondech je už vyhrazena dotace, která pokryje větší část investice.

Zatímco aktivistům za záchranu haly prodlužování vyhovuje, investorům se krátí lhůty pro včasné zahájení výběrového řízení na stavební firmu, zahájení prací a s tím související čerpání evropské dotace.

„Čekáme na rozhodnutí ministerstva, které je nutné pro další kroky. Stavební povolení jsme nechali pozastavit, probíhají však přípravné práce v projektu," řekl ve čtvrtek náměstek primátora Petr Smrček.

Stejně na tom jsou České dráhy. „Naše stanovisko je stále stejné. Máme zájem na stavbě nového terminálu a modernizaci havířovského nádraží. Čekáme jen na rozhodnutí ministerstva," uvedla mluvčí dopravní společnosti Kateřina Šubová.

Každý investor je přitom zodpovědný za svou část projektu. České dráhy mají strhnout stávající nádražní halu, jejíž provoz je pro ně drahý. Zázemí nádraží by bylo v opravené provozní budově. Na bedrech dopravce je také modernizace nástupišť.

Město hodlá využít přednádražní prostor, kde plánuje kryté autobusové stanoviště, štafly pro taxislužbu, parkovací plochy pro cestující a objekty pro služby. Současně připravuje úpravu přístupové cesty k terminálu, zejména stavební úpravu podjezdu, kde by měly být chodníky a cyklostezky zcela oddělené od vozovky.