Zatímco strážníci mají své cyklohlídky v terénu podle počasí každý den, jejich kolegové na kolech vyjedou, když se jich na oddělení sejde dostatečný počet, aby dokázali zajistit i svou další činnost.

Policistů je přitom v Havířově dlouhodobě tak málo, že téměř nehrozí, aby se cyklohlídky obou sborů v terénu potkaly.

Podobně jako městská policie, i republiková hodlá své cyklisty nasazovat do míst, kam se nedostanou služební vozidla a pro pěší hlídku je to od okrsku příliš daleko.

„Policisté na kolech budou dohlížet na dodržování veřejného pořádku a bezpečnosti v silničním provozu ve městě a přilehlém okolí. Zaměří se především na cyklisty, kteří porušují zákon o silničním provozu, a to zejména jízdou po chodnících mimo vyznačené stezky pro cyklisty, kterou ohrožují chodce, převážně z řad dětí a seniorů," uvedl policejní mluvčí Miroslav Kolátek.

Policejní cyklohlídky mají projíždět také okrajovými a problémovými části města, kam se třeba s obtížemi dostanou autem.

„Mobilita kolegů na kolech je neocenitelná zvláště při řešení přestupků proti veřejnému pořádku, ale i přestupků v dopravě. Kola jsou navíc nenáročná na parkování, což je velkým přínosem," tvrdí Miroslav Kolátek.

Policie odmítá názor, že jejich cyklohlídky budou nadbytečné. Lidé by si přesto přáli v ulicích častěji potkávat běžné pěší hlídky.

„Bydlím na Šumbarku a téměř každý den navštěvuji centrum města. Nevzpomínám si však, že bych v okolí bydliště nebo v centru potkala pěší policejní hlídku. Občas zahlédnu policejní auto, ale pěší hlídky znám jenom od městské policie," řekla Lucie Lipusová.

Kolegové z městské policie však tvrdí, že policisty na kolech ve městě vídají. „Sám jsem si jich ve městě všiml. Na rozsah činnosti našich cyklohlídek to vliv mít nebude," řekl ředitel Městské policie Havířov Bohuslav Muras.