Pokud by se havířovská vlaková zastávka těšila tak velkému zájmu odborníků z řad ministrů, architektů či historiků, zřejmě by se o demolici nádražní haly nikdy nezačalo uvažovat. Představitelé Českých drah i havířovského magistrátu jsou však překvapení tím, jak se o něj všichni začali zajímat až po rozhodnutí o demolici.

Členům sdružení Důl architektury se podařilo docílit zdržení ve stavebním řízení, když ministryně kultury Alena Hanáková nechala přehodnotit předchozí rozhodnutí svých podřízených památkářů o tom, že nádraží není natolik významné, aby jej bylo nutné zachovat pro příští generace jako památku. Těsně před svým předčasným odchodem z funkce přezkumné řízení zastavila, načež příprava projektu stavby moderního dopravního terminálu mohla pokračovat.

Tuto neděli se na nádraží přijede podívat nynější ministr Zdeněk Žák. Debatovat o osudu budovy bude od 15 hodin přímo v hale. Ještě před tím se však sejde i s vedením radnice. Ta sice není vlastníkem nádraží, má však zájem na vybudování přednádražního prostoru s autobusovým stanovištěm, parkovišti a objekty služeb pro cestující veřejnost.

„Město o návštěvě pana ministra informováno nebylo, přestože jsme o schůzku s ním žádali. V souvislosti s nedělní návštěvou však náš požadavek na setkání akceptoval a my jsme rádi, že i my bude mít možnost mu představit naši část projektu v rámci projektu stavby terminálu," řekl náměstek havířovského primátora Petr Smrček.