Výjezdová zdravotní služba se má volat jen v akutních případech a ne k běžnému ošetření. Mnohdy je pacient schopen vyčkat do druhého dne, nebo se dopravit sám do nemocnice.
Během července sanitka vyjížděla zhruba k padesáti pacientům, což je velice málo. Převážně se jednalo o virózy nebo o bolesti krku spojené se zhoršeným dýcháním. Po příjezdu doktor konstatoval, že se jedná o angínu. Rychlá záchranná služba by měla být schopná pokrýt veškeré akutní výjezdy, jelikož je posílená o jedno vozidlo.
V praxi je to tak, že pokud sloužící doktor pohotovosti je přivolán k pacientovi a opravdu se jedná o závažný případ, musí stejně volat rychlou záchrannou službu. Výjezdovka tak postrádá smysl a přitom provoz stojí nemalé peníze.
„Souhlasím s tímto řešením. Je to velice náročné fyzicky i psychicky, když jeden lékař musí vyjíždět k případům a přitom zároveň ošetřovat v ordinaci. V minulosti sloužili dva lékaři, tak se to dalo zvládat. Opravdu nás domů volají mnohdy, když to není vůbec zapotřebí,“ vyjádřil názor sloužící praktický lékař.
Vedení nemocnice vnímá situaci stejně. „Zvažujeme tuto variantu proto, že během prvního měsíce jsme zaznamenali v pracovních dnech průměrně jen jeden až dva výjezdy za den. Praktičtí lékaři na pohotovosti nejsou díky vybavenosti vozidla kompetentní zasahovat u vážných a komplikovaných případů. Doktor musí nakonec přivolat vozidlo záchranné služby. Záměr budeme v nejbližších dnech projednávat na krajském úřadě a pokud se dohodneme rovněž s vedením záchranné služby, ponecháme návštěvní službu jen o víkendech a ve svátečních dnech,“ řekla stávající ředitelka nemocnice Petra Eliášová.