Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Změna cen jízdného na železnici: zpáteční jízdenka podražila

Ostrava - Rozladění neskrývají na železnici cestující, kteří po prosincových úpravách cen jízdného ve vlacích zaplatí mnohem více než dosud za běžnou zpáteční jízdenku.

6.1.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

České dráhy v prosinci zavedly nový výpočet jízdného, který se dotkl naprosté většiny cestujících.

„Donedávna jsem platil za zpáteční jízdenku mezi Opavou a hlavním nádražím v Ostravě 61 korun, najednou je to 84 korun,“ postěžoval si Andrej Urbánek z Opavy, který jezdí do Ostravy do zaměstnání většinou svým autem, několikrát do měsíce však také vlakem. Proto nevyužívá žádnou slevovou kartu.

Mezi další nespokojené zákazníky patří Petr Rolníček z Ostravy. Zatímco ještě počátkem prosince ho stála zpáteční jízdenka z Ostravy – hlavního nádraží do Českého Těšína přes Bohumín a zpět devětašedesát korun, nyní ho pracovnice drah v pokladně překvapila, když chtěla za stejnou jízdenku 97 korun. „To je dost výrazné zdražení. Zvažuji, že budu raději jezdit za rodinou autobusem,“ přiznal rozmrzele.

Zaplatí pouze za kilometry

České dráhy od prosince vypočítávají jízdné novým způsobem.

"Dochází ke zrušení takzvaného pásmového tarifu, cestující zaplatí jen přesně ujetý počet kilometrů. České dráhy tak opouštějí léta zažitý systém, který zatím dále přetrvává v autobusové dopravě u většiny dopravců,“ uvedli pracovníci tiskového odboru Českých drah.

Například po železnici je Ostrava-Svinov vzdálena od Prahy 351 kilometrů, cestující si dříve kupoval jízdenku pro pásmo 351–400 kilometrů. Ve skutečnosti tak nezaplatili jen cestu do Ostravy, ale cestu z Prahy až do Třince, aniž by úsek Ostrava–Třinec ve skutečnosti vůbec projel.

Nový tarif účtuje po kilometrech a cestující zaplatí jen skutečně ujetou vzdálenost. Při cestě nad šest set kilometrů se jízdné nezvyšuje.

Někdo ušetří, někdo ne

V praxi to znamená, že někdo ušetří, jiný zaplatí více – řádově v rozmezí několika korun. Horší je to u zpáteční jízdenky, jejíž zdražení je výraznější, protože se vypočítává novým způsobem.

Cestující, kteří chtějí ušetřit na železnici, si mohou koupit průkazku In-zákazník, která stojí na tři roky šest set korun. Na ni se vztahují některé čtvrtinové slevy na jízdné.

Mladí cestující do 26 let mohou využít In-kartu/Rail plus s aplikací In-junior. Aplikace In-junior stojí i nadále šest set korun na rok, nově její držitel získá například poloviční slevu na obyčejné jízdné.

6.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ivo Vondrák.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Autobusové stanoviště v Českém Těšíně.
9

Stavbu nového terminálu komplikují jedy

Kvůli zloději kabelů museli být z podzemí šachty evakuováni horníci

Nejen telefonní linky z podzemí šachty, ale také čidla na měření důlních plynů, kontroly ventilátorů, hladiny vody v dole a další. To vše vyřadil z provozu šestatřicetiletý zloděj kabelů z Orlové, který v červenci odsekl kabel u Dolu ČSM ve Stonavě.

ON-LINE s Tomášem Hanzelem, primátorem Karviné a kandidátem ČSSD na poslance PČR

Primátor Karviné a kandidát ČSSD na poslance Parlamentu ČR Tomáš Hanzel v úterý odpovídal jako host on-line rozhovoru Deníku na dotazy čtenářů.

Havířov vynuloval Slavii

Havířov /FOTO/ – Co se v sobotu nepovedlo fotbalistům Karviné, povedlo se o dva dny později hokejistům Havířova.

Hlavní je člověka povzbudit, říkají dobrovolníci a sociální pracovníci

Každým rokem uděluje Karviná vybraným jedincům ocenění za dlouholetou práci v sociální oblasti. Své pracovníky přitom na výroční ceny nominují sami poskytovatelé, spolky a organizace, kde dotyční působí. A nejinak tomu bylo i letos.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení