Hlavní část silnice patří společnosti Ředitelství silnic a dálnic. Vedlejší cesty patří městu. Orlovští úředníci i politici sředitelstvím dlouhodobě jednají. Padaly návrhy na vybudování kruhového objezdu. Město se při tom na celé akci chce podílet také svými penězi. Zatím je vše marné a Ředitelství silnic a dálnic změny silnice zatím neplánuje.

Orlová boj nevzdává. „Budou probíhat další jednání. Současně se zvažuje levnější a rychlejší varianta – ustoupit od vybudování kruhové křižovatky a zřídit světelnou signalizaci,“ říká vedoucí orlovského odboru dopravy Radim Klein.

Lidem, kteří vmístě žijí, to ale nestačí. „Proč třeba křižovatku vdobě dopravní špičky nezklidňují strážnici, jako tomu bylo vpřípadě křižovatky u Hypernovy vcentru města? Okrajová čtvrť nikoho nezajímá?“ ptal se radnice několikrát například vedoucí Osadního výboru Zimný důl a Lazy Radim Lapšanský.

Strážníci ovšem křižovatku skutečně řídit nebudou. „Jednoduše proto, že ktomu nejsou oprávněni. Strážník městské policie je oprávněn pokyny usměrňovat provoz na pozemních komunikacích pouze v případě, že je to nezbytné pro obnovení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu a není-li řízení provozu zajišťováno policií,“ uvedl velitel městské policie Rostislav Szczurek.

„Pokud strážníci stáli na přechodu před Hypernovou, tak to bylo vdobě, než se tam zavedl semafor a oni omezenou dobu museli usměrňovat provoz a zajišťovat plynulost dopravy a bezpečnost chodců. Dnes už je situace jiná,“ doplnil.

Lidem tak stále nezbývá, než čekat, jak dopadnou další jednání orlovských úředníků smajiteli hlavní části křižovatky. „Veřejnost budeme včas informovat,“ zní vzkaz radnice.