Jen několik týdnů (od 9. prosince) platil nový tarif pro autobusy v karvinské MHD, a už se bude předělávat. Vedení ČSAD musí zapracovat na některých nedostatcích v novém jízdním řádu, na které upozornili samotní obyvatelé města, do konce ledna.

„Připomínky cestujících se týkaly například rušení některých spojů. Lidé v nich upozorňují na nejedoucí spoj č. 10 v 6.45 hodin z autobusového nádraží, dále jim pak chybí linka č. 3 s odjezdem v 17 hodin, linka č. 4 s odjezdem ze Starého města v 15.20 hodin. Dále se našly připomínky ke zrušeným večerním linkám MHD 1 a 2, které o sobotách a nedělích vyjížděly po 22.30 hodině,“ vysvětlila mluvčí Karviné Šárka Swiderová.

Právě na zrušení posledního večerního spoje upozorňovali i samotní řidiči ČSAD.
„Je to blbost, zrušit poslední spoj. Z praxe víme, že tímto spojem pravidelně jezdilo asi patnáct lidí. Kromě toho, jak se pak my, ostatní řidiči, kteří končíme směnu, máme dostat domů, když jednička nejede? Máme si brát taxíka?“ prozradilo nezávisle na sobě několik řidičů redaktorce Deníku.

Další stížnosti se týkaly některých změn na trasách. Například linky číslo 8 nebo nedodržování časového dojezdu autobusů. „Všemi stížnostmi se nyní zabývá vedení ČSAD. Očekáváme, že do konce ledna připraví návrh opatření, která by zlepšila stávající situaci. Případné změny jízdních řádů pak mohou lidé očekávat ke 3. březnu. My budeme samozřejmě veřejnost o tomto kroku informovat,“ dodala mluvčí Swiderová.

Sami lidé z ČSAD připustili, že při zpracování nových jízdních řádů došlo k chybám a má nedostatky.
„Jízdní řád zpracovávala odborná firma, která to takto připravila. Byly tam konzultace a porady s námi i s odborem dopravy, ale šlo o rozsáhlý projekt, takže pochopitelně ve zpracování k chybám dojít mohlo,“ řekl jeden z pracovníků ČSAD, který nechce být jmenován.

Na stížnosti cestujících na zpoždění autobusů reagoval tvrzením, že toto je způsobováno hustotou dopravy. Zpoždění se podle něj nedá dost dobře eliminovat zejména v dopravních špičkách.