První úřední den tohoto roku byl pro zaměstnance zatěžkávající zkouškou.

„Konec loňského a začátek letošního roku jsme prožili poněkud hekticky. Museli jsme přestěhovat a zároveň udělat všechno pro to, abychom bezproblémově zvládli první úřední den, který byl 7. ledna. Od tohoto dne jsme totiž opět plně k dispozici všem klientům,“ vysvětlila vedoucí odboru sociálního a zdravotního Iveta Nociárová.

To také potvrzuje další ze zaměstnankyň Marie Mieszczaková. „V bývalém působišti v Doubravanu jsme pracovní rok ukončili 14. prosince a vše jsme museli mít sbaleno a připraveno pro stěhovací firmu. Bylo to opravdu náročné,“ prozradila úřednice.

A v nových prostorách na všechny čekala další hromada práce a to nejen vybalování věcí, ale i stěhování nábytku a hledání krabic s věcmi, které firma dala tam, kde být neměly.

„Nepříjemné pro nás bylo i to, že jsme ze začátku neměli žádné sociální a technické zázemí – neměli jsme si kde uvařit kafe, byl tu nepořádek. V blízkosti není ani žádná prodejna, kde bychom si mohli koupit nějakou svačinu,“ postěžovala si žena.

Oproti obavám z velkého návalu v první úřední den, se nic takového nekonalo. „Většina lidí s první návštěvou počkala, až na tyto dny,“ říká Mieszczaková.

A jak se v nových prostorách líbí klientům?
„Jo, líbí se mi to tady. Chodby jsou prosvětlené, je to tu takové nové a čisťounké včetně toalet. Navíc je tady bezbariérový přístup, který je důležitý pro mého syna, který je na vozíčku. A autobus stojí hned naproti,“ pochvaluje si jedna z návštěvnic odboru.

Jen pro připomenutí: vchod na odbor je přes mostní objekt z ulice od autobusového nádraží v Orlové-Lutyni. Telefonní čísla a e-mailové kontakty zůstávají beze změn.