Nejhorší situace je v dopoledních hodinách. Fronty narůstají a s tím i nervozita lidí. Odnášejí to zaměstnanci, kteří se lidem u přístrojů snaží pomoci.

„Často slýcháme, že by se to mělo zrušit, proč to je tak složité. Jeden pacient řekl, že by nejraději hodil třicet korun doktorovi na stůl a ne obsluhoval mašinu, jak na kávu. Od některých občanů si vyslechneme i nadávky. Vždy jsem pracovala s lidmi, a tak jsem na ledacos zvyklá. Přesto je to náročné a především nás to mrzí,“ řekla pracovnice nemocnice.

Vedení nemocnice se přitom snažilo najít tu nejvhodnější variantu, tak aby byli spokojeni všichni.

„Tento přístroj má funkce, které například v jiných nemocnicích nemají. Dokáže platbu dopředu, nebo si zde můžete zaplatit všechny dny hospitalizace. Lékaři pak dáte tento doklad. Odpadá tím složité vypisování. Mysleli jsme si, že to lidé právě ocení. Tato situace nás mrzí,“ řekla hlavní sestra Anna Tomečková.

Největší problém mají starší občané. „Proto jsme tady my, abychom jim kdykoliv a v klidu pomohli a naučili je to.

Lidé při obsluze automatu dělají jednu zásadní chybu.

Volí funkce příliš rychle a tím vzniká problém,“ dodala pracovnice. Je důležité, aby člověk počkal, až mu vyjedou z automatu dvě potvrzenky. Po té se musí na obrazovce objevit nápis v zeleném rámečku, „Zadat platbu“. Teprve tehdy je přístroj připraven provést další platbu. Pracovníci nemocnice budou lidem s obsluhou pomáhat, dokud to bude potřeba.