Radní ale rozhodli jinak. „Shodli jsme se, že by asi nebylo nejvhodnější vybudovat přímo v centru města kovové monstrum a chceme řešit parkování souběžně s rekonstrukcí náměstí a budováním pěší zóny vybudováním podzemních garáží,“ vysvětlil místostarosta Radislav Mojžíšek.

Parkovací domy by přesto mohly vzniknout dva, v jiných částech města. Jde o nadzemní ocelovou konstrukci, zvenku opláštěnou a zastřešenou. Kapacita je 126 parkovacích míst. Jeden dům má vyrůst v prostorách za supermarketem Billa, čímž by se usnadnilo parkování v ulici F. S. Tůmy, kde dnes parkuje přes 500 aut.

„Druhý dům by mohl stát podél ulice 17. listopadu nebo v okrajové části sídliště V. etapa. Musí se ale najít vhodná lokalitu a také peníze na zpracování projektové dokumentace a následné podání žádosti o dotaci,“ doplnil Mojžíšek.
Podle něj už město vyčerpalo všechny možnosti, jak řešit problematiku parkování v tomto městě. „Budování klasických parkovišť u domů už není cesta,“ říká Mojžíšek.

Nezbývá než budovat parkovací objekty, které půjdou buď do hloubky, nebo do výšky. V případě podzemních garáží se mohou objevit problémy se sítěmi, ty nadzemní však musí být začleněny do krajiny,“ upozornil Mojžíšek.

Nová parkoviště přibudou ale i v jiných městech. Například v Karviné počítají s 65 novými parkovacími místy ve třech ulicích.
„Od roku 2005 přibylo ve městě celkem 340 míst k parkování, které platilo město. Dalším řešením, které využíváme, je obnovování značení odstavných pruhů u silnic, kde je rovněž možno parkovat,“ řekla mluvčí karvinské radnice Šárka Swiderová.

Výhledově chce radnice do roku 2020 postavit několik parkovacích objektů pro dalších 2400 aut.
V Bohumíně přibylo za poslední roky asi sto parkovacích míst. „Letos proto s žádnou podobnou investicí nepočítáme,“ řekla mluvčí města Lucie Balcarová.

Nejnovější parkoviště vzniklo poblíž vlakového nádraží v místě bývalých tenisových kurtů. „Letos se chce věnovat budování nových cyklostezek a prvního světelného přechodu ve městě,“ dodala.