Podle jeho názoru nereagují někteří zaměstnanci nemocnice dostatečně rychle na akutní případy. „Cestou do práce jsem náhodou uviděl muže, který spadl na zem v křečích. Bylo mi jasné, že jde o epileptický záchvat. Muž se při pádu zranil na hlavě a krvácel. Byl také v bezvědomí,“ popisuje příhodu svědek události, který si přál zůstat v anonymitě. Jeho nacionále má však redakce k dispozici.

Kolem se seběhli lidé a jeden muž chtěl volat záchranku. Řekl jsem mu, ať ji nevolá, že nemocného naložím do auta a převezu do nemocnice,“ líčí muž.

Tak také udělal. Přijel do nemocnice od haly Slavie. „Vyskočil jsem z auta a běžel na recepci. Seděl tam chlapík. Vysvětlil jsem mu v rychlosti situaci a žádal ho o někoho kompetentního a nosítka. Jeho reakce mě překvapila. Místo, aby zvedl telefon a vše zařídil, poslal mě zase někam jinam, se slovy: Jo, to ale musíte na příjem,“ říká dále.

Muž se v běhu ještě za vrátným ohlédl se slovy, jestli je těžké zvednout sluchátko.

Proběhl lítačkami a hledal příjem. Minuty utíkaly. „Byl jsem z toho paf. V autě jsem měl bezvládné tělo a tady si mě posílali od čerta k ďáblu. I ta žena na příjmu nebyla vstřícná a také mě odkazovala bůhvíkam. Nakonec kolegyně, která se mnou jela, za ní zašla osobně, a po několika minutách přišel k autu ošetřovatel se zdravotní sestrou,“ popisuje muž.

Neprofesionální chování zdravotní sestry jen završilo nepříjemný sled událostí.
„Místo, aby mu poskytla první pomoc a starala se o to, aby byl co nejdříve ošetřen, začala zkoumat, jestli má dotyčný vůbec peníze na poplatek. Nevěřil jsem vlastním uším,“ říká nechápavě.

Mluvčí havířovské nemocnice Anna Tomečková na tuto událost reagovala prohlášením, že je to vedení nemocnice líto, a že nechá celou záležitost podrobně prošetřit.

„Zároveň chceme vzkázat lidem, kteří by byli svědkem podobné události, a někdo by byl v bezvědomí, že je nutné vždy zavolat záchranku. Lékaři mohou už v sanitce začít poskytovat první pomoc. Také by se mohlo stát, že při převozu vlastním autem může pacient po cestě zemřít,“ vysvětlila Tomečková.

K reakcím zdravotní sestry řekla, že se i tímto budou odpovědní lidé v nemocnici zabývat. „Celá ta záležitost s poplatky je čerstvá a stále „populární“ a mnoho pacientů, ale i personál se stále ještě neorientuje, co a jak. I toto mohlo sehrát roli v chování sestry. Nicméně to není omluva, prvně musí pomoci a pak řešit poplatky,“ dodala Tomečková.