Obě vedlejší ulice jsou sice označeny dopravní značkou Stůj, dej přednost vjízdě, ale přesto vkřižovatce dochází velmi často ke kolizím. Mnohé jsou přitom se zraněními. Knehodám tam dochází i ve chvíli, kdy řidiči příkaz k zastavení respektují. Většinou přehlédnou vozidlo přijíždějící rychle po Orlovské, nebo špatně vyhodnotí jeho rychlost a nestačí křižovatkou projet.

Křižovatky už měla být dávno řešena jako mimoúrovňová. Původně se počítalo spropojením ulic U Skleníků a Požárnické mostem vúrovni železničního viaduktu. Zplánů zdoby výstavby posledního šumbarského sídliště však sešlo. Město se už několik let snaží křižovatku změnit alespoň tak, že provoz budou řídit semafory.

Orlovská ulice je silnicí první třídy a město proto muselo dlouze jednat sjejím správcem, podobně jako tomu bylo například u světelné křižovatky pod Bludovickým kopcem nebo rondelu na jeho vrcholu.

První práce na přestavbě se mohly rozeběhnout právě vtěchto dnech. Město má na stavbu vletošním rozpočtu vyhrazeno zhruba 40 milionů korun. Minulý týden začalo ořezávání a kácení stromů, aby mohlo dojít krozšíření vozovek. „Probíhá výběr zhotovitele. Vrámci stavby se budou budovat chodníky, překládat inženýrské sítě a opravovat most přes řeku Sušanku. Předpokládáme, že hotovo by mělo být vzáří,“ řekla mluvčí havířovského magistrátu Jana Pondělíčková.