„Stalo se to před třetí hodinou ráno, kdy popadaly stromy na trať tak nešťastně, že ji zablokovaly a poničily trolejové vedení. Před šestou hodinou ráno se podařilo zprovoznit jednu kolej stím, že zničená trolej je stále nad ní, takže jezdíme vdieselové trakci vúseku Jistebník-Studénka,“ uvedl vneděli dopoledne mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Podle něj to znamená, že když přijede elektrický vlak do Studénky nebo Jistebníku, železničáři před něj připojí dieselovou lokomotivu, která soupravu „protáhne“ poškozeným úsekem bez elektrického vedení. Vdalší stanici vlak odpojí a elektrická souprava jede dál sama. To se týká ispojů SC Pendolino.

Původně měli železničáři začít jezdit začít jezdit elektricky po jedné koleji po poledni. To se však nestalo. „Elektricky by se mělo začít jezdit mezi sedmnáctou a osmnáctou hodinou. Udruhé koleje udělali podrobnější prohlídku a zjistili, že jsou tam pokroucené iněkteré stožáry, takže se tam bude pracovat celou noc až do rána,“ dodal mluvčí Českýchdrah.

Mnoho spojů podle něj nabralo zpoždění, jako například noční vlaky zKrakova nebo zKošic. Některé znich měly dokonce zpoždění přes dvě stě minut. Idopoledne měly některé vlaky zpoždění až 160minut. Přetahovat elektrické soupravy přes poškozený úsek mezi Jistebníkem a Studénkou pomáhají čtyři naftové lokomotivy. Na místě pracují desítkylidí.

První Pendolino projelo zOstravy ráno pouze sdvanáctiminutovým zpožděním. Hůře dopadly jiné spoje, jako například rychlík mezi Košicemi a Prahou, který měl 210minut zpoždění nebo spoj zKrakova do Prahy, jenž nabral až dvěstěosmdesá­timinutové zpoždění.