Bohumín, Studénka a Hranice na Moravě. To jsou například města, která si už delší dobu přejí, aby vnich zastavovaly rychlovlaky Pendolino. Stanovisko Českých drah je však neměnné. Počet zastávek souprav SC Pendolino se nezvýší.

„Platí stále, že pokud bychom stavěli vKolíně, České Třebové, Studénce nebo vHranicích na Moravě, tak bychom zPendolina udělali vlak InterCity, a tím by ztratilo svou konkurenční výhodu iproti ostatním druhům dopravy, protože by najednou nebylo tím nejrychlejším spojem, ale bylo by standardním spojením, které už existuje. Ato nechceme,“ tvrdí mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Na zvýšení počtu zastávek má zájem také moravskoslezský krajský úřad. „České dráhy nebudou mít od Moravskoslezského kraje pokoj, dokud nebude pendolino zastavovat ve Studénce,“ uvedl nedávno náměstek moravskoslezského hejtmana Pavol Lukša sodkazem na nedaleké mezinárodní letiště vMošnově, které bude brzy napojeno na železnici.

Dráhy však otom nechtějí ani slyšet. „Chceme, aby pendolino bylo výjimečné spojení, to znamená, že bude stát pouze vOlomouci a Pardubicích, tedy vkrajských městech, a aby to bylo rychlé spojení,“ dodal Kubala.

Nabídka jiných spojů na trati mezi Ostravou a Prahou je podle něj velmi široká, co se týče spojů InterCity iEuroCity. Města jako Studénka nebo Hranice na Moravě jsou podle mluvčího lokalitami, kde není ani tak velký pohyb cestujících a ani se tam cestujícími „nezahltí“ vlaky EuroCity a InterCity. Natož aby tam stavělo pendolino.

Dráhy mají navíc vrukávu další argument, proč počet zastávek nezvýšit. „Pendolina jsou vlaky, které provozujeme na vlastní podnikatelské riziko. To znamená, že nejsou ani vzávazku veřejné služby, je to čistě podnikatelské riziko Českých drah,“ uzavřel Kubala.