Toho je na silnicích nejvíce vidět ve sportovním anglickém vozidle MG, ale ve své garáži má i BMW 321 z roku 1939. Při jeho renovaci se opravdu pořádně zapotil.

„Už je to přesně třicet let, kdy jsem na tento vůz narazil. Prodával jsem v karvinské Mototechně a jeden starší zákazník jen tak mezi řečí prohodil, že se musí toho žďorba zbavit.

Dali jsme se do řeči a následně jsem se k němu vydal. V garáži měl předválečné auto BMW, které bylo nejen značně poškozené, ale také neúplné. Přesto jsem věděl, že je to právě to, co chci, takže jsme si plácli a za dva a půl tisíce korun jsem ho od tohoto pána koupil,“ začal vyprávět o skládání vzácného veterána Janošek.

Tehdy ještě netušil, že na něm bude pracovat celých třináct let.

„Sestavování bylo opravdu velkým dobrodružstvím. Na voze bylo totiž strašně moc neoriginálních dílů. Byla to taková lidová tvořivost, kdy se původní díly nahrazovaly čímkoli funkčním. Já chtěl samozřejmě původní díly, takže jsem jezdil a sháněl. Vždy jsem reagoval na zprávy, které se ke mně dostávaly.
Hlavně jsem spolupracoval s řidiči tiráků. Ti mi dávali informace, kde co viděli nebo kde něco slyšeli a já na základě toho cestoval. Někde jsem nesehnal vůbec nic, jinde jeden plech a někde dokonce celý kufr. Nakonec se mi podařilo sehnat i motor, takže mám vůz kompletní.

Například jsem dostal jednu originální poklici a druhou mi podle ní vyrobil jeden kovotlačitel v Českém Těšíně. Ten už dnes není mezi námi, takže mám na něj tuto vzpomínku,“ pokračoval ve vyprávění českotěšínský sběratel, který sice koupil vůz za nízkou částku, ale do renovace musel investovat dalších 600 tisíc korun.

„To říkám jen šest set tisíc. Dnes bych musel zaplatit dvakrát tolik. Tyto vozy se prodávají nedodělané za 1,4 milionu. Samozřejmě záleží na stavu a typu.