„Tento projekt vznikl na základě dlouhodobé statistiky Elpisu, kdy jsme se v poradně rozhodli reagovat na požadavky klientů, kteří se na nás často obraceli právě s otázkami všeobecného občanského poradenství. Je nutno říct, že obě služby, které nyní poskytujeme, jsou velice spjaty a nyní budeme komplexnější. V loňském roce jsme na tento projekt získali třistatisícový grant od Moravskoslezského kraje a mohli jsme tak vyřizovat legislativní podmínky,“ řekla vedoucí poradny Lenka Honsárková.
Cílem služby je asistence všem klientům při řešení jejich tíživých situací.
„Poradna poskytuje věcně správné informace a kontakty na jiná odborná pracoviště, ale především je připravena být průvodcem klienta po celou dobu jeho obtíží. Zvláštní důraz je kladen na sociálně handicapované skupiny populace a na osoby ohrožené sociálním vyloučením. Klienti mají právo vystupovat v občanské poradně anonymně,“ objasnila Honsárková.
Občanská poradna se nachází ve stejných prostorech jako základna Elpisu. „Zvažovali jsme, zda provést drobné úpravy stávajících prostorů, nebo zvolit zcela nový objekt a celé centrum přestěhovat. Nakonec se ukázalo, že první varianta je možná a vytvořili jsme vyhovující podmínky, které se v průběhu roku ještě doladí,“ dodala Lenka Honsárková.
Poradna je k dispozici pro veřejnost v úterý a čtvrtek od 8 do 16 hodin. Ostatní dny jsou pouze pro objednané klienty. Občané mohou využít telefonní kontakt 596 810 546 nebo emailovou adresu obcan.ha@slezskadiakonie.cz.