Deník o této křižovatce informoval několikrát, k nápravě však dosud nedošlo.
Světelná signalizace pracuje v několika režimech, které řídí počítač. Semafory jsou synchronizovány s dalšími křižovatkami, aby vozidla projížděla plynule.
Přesto se řidiči až příliš často dostávají do stresových situací. Jedná se o případ, kdy motorista odbočuje vlevo z Těšínské ulice na Okrajovou. Zelené světlo mu umožní vjet do křižovatky dříve, než se rozjíždějí protijedoucí vozidla. Odbočit tak stačí i několik vozidel za sebou.
Prodleva není vždy stejná a řidiči nikdy netuší, kdy se auta proti nim rozjedou. Potíže s průjezdem křižovatkou mají také řidiči autobusů.
Ke karambolu zatím nedošlo zřejmě jen díky tomu, že protijedoucí řidiči jedou při rozjíždění pomalu a stačí na křižující auta reagovat.
„Už se mi tam stalo, že jsem takto odbočoval a dosud stojící auto se proti mně rozjelo. Od té doby si tam dávám velký pozor, ale byl jsem svědkem několika podobných situací u jiných aut.
Když se člověk musí rozhodovat během setiny sekundy, sleduje další auta a přecházející chodce, tak je toho někdy opravdu hodně a k neštěstí není daleko,“ vysvětluje jeden z nazlobených motoristů.
O problému ví město i firma, která má semafory na starost.
„Řešení hledáme. Firma nám dala nějaké návrhy, ale zatím se rozhodujeme, zda je realizovat a jak nákladné by to bylo. Dřívější zelený signál byl na této křižovatce zvolen s ohledem na autobusovou dopravu. Je však pravdou, že za určitých okolností může působit problémy. Řešení bude záviset na synchronizaci s dalšími křižovatkami. Ty jsou řízeny dynamicky, aby byla zajištěna maximální plynulost provozu. Režimy volí počítač podle aktuálního průjezdu vozidel zaznamenaného čidly ve vozovce,“ vysvětlil Zdeněk Vlček z odboru komunálních služeb.