Trasy, po kterých stovky nákladních aut budou více než šest týdnů vozit hlušinu z dolů Jan Karel v Karviné a z Lazů v Orlové, vedou dvěma směry.
Jeden z nich je ze Staré Orlové přes lokalitu Výhoda směrem k Dětmarovicím a pak do Dolní Lutyně–Neradu směrem k Věřňovicím. Druhá trasa povede z Karviné přes Dětmarovice do Dolní Lutyně.

Na stavbu obslužné komunikace, která se poté stane součástí dálnice navezou stavbaři podle slov Petra Hanáka z firmy ODS – Dopravní stavby Ostrava asi 30 tisíc kubických metrů násypového materiálu.

„Tlačí nás čas, a proto musíme navážet materiál ze čtyř míst najednou,“ uvedl Hanák.
Podle něj se skutečně aktivita stavbařů projeví také na silnicích. „Samozřejmě, že kvůli tomu bude zvýšený dopravní ruch a také prašnost,“ přiznal.
Dodal však, že podmínky, za jakých se návoz materiálu bude dít, byly projednány s představiteli dotčených obcí.

„Víme, že to bude nepříjemné, ale nějak se tam ten materiál dovézt musí,“ reagoval na tyto informace starosta Dětmarovic Lumír Mžik.

Starosta Dolní Lutyně Pavel Buzek řekl, že jsou dohodnuty přesné podmínky, které se firma zavázala dodržovat. „Snahou firmy i naší je minimalizovat důsledky většího pohybu nákladních aut v obci,“ řekl Buzek.