Perony si věrně zachovávají vzhled z dob stavby stanice. Bývají sice zametené, ale jejich vybavení nutí cestující přemýšlet, do kterého století se vlakem vrátili.

Notně zastaralé jsou lampy veřejného osvětlení, odpuzující krytí schodiště nebo dosud ručně vyměňované cedule s údaji o odjezdech vlaků.

Havířovské nádraží už přitom není jen průjezdní stanicí. Cestující jej po zavedení spoje na ostravské Hlavní nádraží začali využívat i jako přestupní stanici.
Při čekání na spoj však musejí koukat na rezavé nákladní či posprejované osobní vagony. Lepší pohled není ani na kolejiště. To postupně zarůstá vysokou trávou.

Se stavem nádraží není spokojen ani primátor města František Chobot. Do očí to řekl také představitelům Českých drah při slavnostním zahajování zrychleného spoje do centra Ostravy. „Doufám, že si stav našeho nádraží lidé z drah uvědomí a připraví jeho modernizaci,“ řekl tehdy primátor Chobot.
O stavu nádraží, včetně nádražní haly si udělal obrázek osobně, když vlakem z Ostravy do Havířova přijel. Kolem nepřetržitě čekajících bezdomovců ve vestibulu raději spěšně proběhl.

Jednou z mála moderních vymožeností jsou automatické vstupní dveře a počítačové vybavení pokladen. Nádraží by si však jistě žádalo investici mnoha milionů korun. Dráhy se přitom mohou rozhodnout, zda stanici nechají dobový ráz, nebo z něj udělají moderní vstup do města.