Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slezský kříž: recept proti dopravnímu kolapsu

Ostrava - Ruku v ruce s masivním příchodem investorů do tohoto regionu roste i zdejší intenzita dopravy. Zahlcení dnešních cest chce kraj řešit stavbou nových obchvatů. Ty vytvoří takzvaný Slezský kříž.

19.6.2008
SDÍLEJ:

To jsou páteřní komunikace Moravskoslezského kraje, které by měly zabránit hrozícímu dopravnímu kolapsu. Foto: Vizualizace: Moravskoslezský krajský úřad

Moravskoslezský kraj se nebojí toho, že by s dynamickým rozvojem regionu mohl přijít dopravní kolaps. Nečeká prý totiž na to, co by mohlo nastat za pár let, ale možný problém řeší s předstihem už nyní.

„Už před čtyřmi lety jsme přijali Koncepci rozvoje dopravní infrastruktury, která byla prvním pokusem o systémový přístup k plánování dopravních potřeb regionu. Ta definovala budoucí páteřní dopravní síť označovanou jako takzvaný Slezský kříž,“ vysvětlil na úvod k této problematice Pavol Lukša, náměstek hejtmana pro oblast dopravy.

Výstavba komunikací, které se protínají v Ostravě a horizontálně spojují města Krnov a Třinec a vertikálně pak Nový Jičín a Bohumín, probíhá podle něj v úzké spolupráci s ministerstvy financí a dopravy.

„Z fondu dopravní infrastruktury se nám podařilo v období uplynulých tří let získat sedmadvacet miliard korun, což je dvaapůlkrát více peněz, než činí celostátní průměr na jeden kraj,“ pochvaloval si příliv financí od státu Lukša s tím, že díky zvýšenému toku peněz bylo například možné udržet tempo výstavby dálnice a jejích přivaděčů.

Dalších padesát miliard korun teď ale bude potřeba k tomu, aby výstavba důležitých tepen Slezského kříže plynule pokračovala dále. Dokončen by měl být do roku 2012.

„Aby nedošlo ke kolapsu dopravy v kraji, musíme co nejrychleji vybudovat dalších bezmála dvě stě kilometrů páteřních komunikací. Mezi ně například patří poslední úsek dálnice D 47, propojení Ostravy s Opavou či obchvat Havířova. V železniční dopravě bude důležité kolejové napojení Letiště Leoše Janáčka v Mošnově na stávající železniční síť a modernizace třetího koridoru na trase Karviná – Slovensko,“ vyjmenoval Lukša některé klíčové stavby Slezského kříže.

Závěrem pak dodal, že hlavním cílem je, aby se obyvatelé Moravskoslezského kraje dostali všude pohodlně, rychle a bezpečně.

„A když říkám všude, mám na mysli nejen z Ostravy do Bruntálu popřípadě do Prahy, Katovic nebo Žiliny, ale také do Berlína, Moskvy nebo Paříže…“ řekl závěrem náměstek Pavol Lukša.

Autor: Martin Pleva

19.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Richard Balcar dosáhl na životní úspěch.

Richard Balcar dosáhl životního úspěchu

Ilustrační foto.

Ve vlaku hořelo. Okolnosti vyšetřuje policie

Nebezpečný recidivista vyhrožoval zabitím dítěte. Podle policie pouhý přestupek

Havířovská veřejnost ztrácí iluze o pravém poslání policie, která zřejmě čeká, až nebezpečný 13x soudně trestaný a nevypočitatelný feťák Filip K. skutečně někoho na ulici zabije. 

Poznáte mladé ženy, které si z bankomatu měly vybrat cizí peníze?

Havířovští policisté šetří krádež dámské peněženky. Žena nakupovala v jednom havířovském marketu a v nákupním vozíku si nechala batoh a nákupní tašku. V nestřeženém okamžiku jí někdo odcizil peněženku, ve které měla mimo jiné i platební kartu.

Přípravu stavby průmyslové zóny Nad Barborou brzdí soudní spor

Karviná – Rok od nástupu nového vedení kraje se příprava stavby průmyslové zóny Nad Barborou nijak neposunula. Hejtman Ivo Vondrák na toto téma Deníku řekl, že se již naplánovanou smlouvu o přípravě zóny nepodařilo realizovat, protože nebyl splněn předpoklad, že pozemky pro zónu budou sceleny.

Babí léto v Ostravě. V kraji meteorologové naměřili víc než 22 stupňů

V Česku pátý den po sobě padaly teplotní rekordy. Nová maxima dnes hlásí 25 ze 144 stanic měřících 30 a více let, většinou v Moravskoslezském a Zlínském kraji, kde bylo i přes 22 stupňů Celsia. Nový rekord si ale připsala i Labská bouda v Krkonoších. Vyplývá to z informací na webu Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení