Od 7. července zůstanou každé pondělí kanceláře městského úřadu otevřeny až do šesti hodin do večera. Úředníci však záležitosti vyřizují pouze do 17.30 hodin.

„Plníme tak přání občanů, která vyplynula z interního auditu. Právě v průzkumu, který nám měl odpovědět, jak pracuje úřad a jak jsou občané spokojeni s prací úředníku, vyplynulo, že by mnoho lidí přivítalo prodlouženou pracovní dobu. Část občanů totiž do práce dojíždí a ani dva prodloužené úřední dny do 16.30 hodin nejsou pro ně dostačující,“ vysvětluje rozhodnutí rady místostarosta Stanislav Folwarczny.

Prodloužení pracovní doby není jedinou změnou, kterou radnici již potkalo nebo ještě čeká v důsledku zapracovávání doporučení auditorů.

„Už jsme občanům, kteří si na radnici vyřizují své záležitosti, zpřístupnili toalety. Pro ženy v přízemí, pro muže ve druhém patře. Úředníci nosí visačky s jasným označením i fotografií. V přízemí radnice, kde se sdružuje nejvíce klientů čekajících na vyřízení dokladů, jsme nainstalovali televizní přijímač. Na obrazovce běží smyčka záznamu s aktuálními zprávami z města. Lidé se tak během čekání mohou seznámit s aktualitami,“ dodal radní Marek Kufa.

Úředníci se do telefonu představují plným jménem a celým názvem odboru, který zastupují. Na stole mají cedulky, kde je po obou stranách nápis: „Chovám se k lidem tak, jak bych chtěl aby se oni chovali ke mně."

(kot)