Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový obchvat si vysloužil už také nejednu kritiku

Český Těšín - Nový silniční obchvat Českého Těšína, který byl zprovozněn před třemi týdny, nepřinesl jen radost a úlevu městu a jeho obyvatelům. Úsek už si vysloužil i řadu kritiky. Navíc už na něm došlo také ke smrtelné nehodě, při níž zemřeli dva lidé.

4.8.2008
SDÍLEJ:

Zahájení provozu na novém úseku obchvatu Českého TěšínaFoto: Tomáš Januszek

Kritikům vadí několik věcí. Poukazují třeba na to, že u lesnatých částí u cesty chybí dokonale oplocení a místa, kudy by cestu mohla podbíhat zvěř. Za pravdu jim dává několik kusů sražené srnčí zvěře i zajíců, které viděli šoféři, kteří cestou projíždějí.

„Je jasné, co by mohlo nastat, kdyby třeba srnec vběhl pod kola automobilu jedoucího více jak stokilometrovou rychlostí,“ uvedl jeden z šoférů, kteří místem často jezdí.

Dalším kritizovaným bodem je značení, které je podle některých řidičů nedokonalé. „Přiznám se, že jsem byl úplně zmatený a přesně nevěděl, kudy jet. Tou trasou přitom již několik let jezdívám na chatu, na nové cestě jsem měl ale problémy, než jsem se zorientoval,“ podotkl další řidič.

Místo už má také svou tragédii. Při otáčení se tam střetl automobil s kamionem a dva lidé z automobilu srážku nepřežili. Další kritici pak poukazují i na hlučnost silnice a ptají se, zda již proběhla příslušná hluková měření.

Komunikaci spravuje Ředitelství silnic a dálnic. Podle mluvčí firmy Martiny Vápeníkové se společnost potýká často se zloději, kteří oplocení, sloužící jako zábrana pro zvěř, rozkrádají.

„V některých místech jsou protihlukové stěny, které ploty nahradí. Vždy po uvedení nové silnice do provozu dochází po nějakou dobu ke střetu se zvěří, která chce tuto překážku zdolat za každou cenu. Vnikne tak na silnici a právě proto, že je oplocena, neumí najít cestu zpět, plaší se a, bohužel, někdy i zahyne. Z dlouhodobých zkušeností víme, že se zvěř na silnici naučí reagovat a soustředí se na možné průchody, které jsou právě v krytých místech u vodních toků s doprovodem zeleně. Už v době zpracovávání projektové dokumentace se k umístění průchodů vyjadřují odborníci v oblasti životního prostředí, jejichž názor jsme povinni respektovat,“ vysvětlila Vápeníková.

Měření hlučnosti firma zatím na daném úseku neprovedla. „Silnice je v provozu a měření tak zatím nemohla proběhnout. Navíc pro to nejsou ani podmínky, prázdninový provoz a vysoké teploty neodpovídají relevantním podmínkám,“ vysvětlila mluvčí firmy

A stížnosti na značení? „Stavba je zprovozněna velmi krátkou dobu a spousta řidičů jezdí podle zvyku, nikoli podle značení, tudíž dochází ke kolizím. Největším problémem je nerespektování příkazu „dej přednost v jízdě“ a řidiči vjíždějí stále, jako by byli na hlavní silnici. Je třeba vnímat i fakt, že se dostavuje poslední rampa, kterou nebylo možno realizovat před zprovozněním celého křižovatkového komplexu. Situace se tudíž ještě zlepší,“ doplnila mluvčí ŘSD.

Autor: Tomáš Januszek

4.8.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
1

Policie už nehledá ztracenou Etiopanku. Utekla do Německa, kde chce azyl

1. B ZŠ Gen. Svobody v Havířově.

Představujeme prvňáky ZŠ v Petřvaldě a ZŠ Gen. Svobody v Havířově

Havířov se po špatném startu zvedá

Havířov – Hokejový AZ už je zase regulérně v boji o play off. Prvoligová soutěž dnes pokračuje dalším kolem.

Kampaň vrcholí. Zaorálek se pustil do Babiše i v Bohumíně

Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek nenechal ani na mítinku v Bohumíně na Andreji Babišovi niť suchou: V této zemi se nevyplatí pracovat. Lepší je být rentiér.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje a lídr hnutí ANO 2011 za Moravskoslezský kraj jako host on-line rozhovoru Deníku odpovídal na dotazy čtenářů.

Stavbu nového terminálu komplikují jedy

Škaredé, rozbité a špinavé. Tak popisují cestující českotěšínské autobusové nádraží, po jehož opravě volají už několik let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení