V neděli, pět minut po půlnoci, obnovily České dráhy železniční provoz ve stanici Studénka na Novojičínsku, kde se v pátek dopoledne srazil vlak EuroCity mířící z Krakova do Prahy se zřícenou mostní konstrukcí. „Všech zhruba sto dvacet lidí, kteří na místě pracovali, zkrátilo původní odhad zprovoznění tratě v řádech dnů,“ vyjádřil se Ondřej Kubala, mluvčí Českých drah, a připomněl, že první informace po nehodě mluvily dokonce o uzavřené trati až na pět dní.

Průjezdná je ale jen jedna kolej ve stanici, v místě nehody navíc není napnutá trolej, a proto budou zatím všechny vlaky v tomto úseku vozit dieselové lokomotivy. „I nadále zůstává na místě po nehodě lokomotiva a jeden zničený osobní vůz. Jejich odstranění bude pokračovat dnes v průběhu dne,“ přiblížil dále aktuální situaci Kubala.

Jelikož je zatím průjezdná pouze jedna kolej sníženou rychlostí 30 kilometrů v hodině, nebudou zde zatím jezdit všechny spoje, aby nedošlo ke kapacitním komplikacím. Na původní trasu se po zprovozenění jedné koleje ve Studénce během dneška vrátí spoje EuroCity z Prahy do Polska, spoje EuroCity z Rakouska přes Českou republiku do Polska, vnitrostátní spoje InterCity mezi Prahou a Moravskoslezským krajem a v rámci kapacitních možností také rychlíky Brno – Přerov – Bohumín – Ostrava.

„Jezdit zatím nebudou Pendolina Praha – Ostrava. Tyto spoje budou končit v Suchodole nad Odrou a dále bude zavedena náhradní autobusová doprava. Důvodem je složité připojování souprav Pendolino k dieselovým lokomotivám, které je časově náročnější a částečně by brzdilo ostatní dopravu,“ vysvětlil dále mluvčí ČD.

Dálkové vlaky z Prahy na Slovensko zatím podle jeho dalších slov pojedou i nadále po odklonové trase přes Vsetín, Horní Lideč a Púchov.