Už teď pociťují dopad stavebních prací obyvatelé okrajové části Nového Bohumína. Za jejich zahradami jezdí téměř nepřetržitě těžká technika, bagry sundávají ornici, nákladní auta přivážejí podkladový materiál na stavbu čtyřproudé autostrády, která oddělí Starý Bohumín, Šunychl a Novou ves od samotného města.

„To jsou samozřejmě oběti, které musíme přinést. Město se však snaží, aby dopady na běžný život obyvatel, životní prostředí, ovzduší i dopravu byly co možná nejmenší,“ tvrdí starosta Bohumína Petr Vícha.

Během stavby, která má trvat až do května roku 2010 bude komplikovanější doprava do Nové Vsi a Starého Bohumína. Například už dnes je Slezská ulice, po níž se jezdilo z centra Bohumína do nemocnice ve staré části města, uzavřena a mohou tam pouze pěší a cyklisté.

„I tak z toho nemáme radost, protože se tam pohybuje těžká technika a podle našeho názoru dodavatel stavby takto řádně nezajistil bezpečnost chodců a cyklistů,“ řekl starosta Vícha.

Podél Šunychelské a Opletalovy ulice, které rovněž kříží trasu budoucí dálnice, stavbaři vybudují provizorní komunikace. „Dostupnost z Šunychlu a Nové Vsi bude zachována,“ upozornil starosta.

Co mu vadí, je skutečnost, že stavbaři nestihli v původně stanoveném termínu přivést na staveniště veškerou hlušinu, která slouží jako podklad silnice. „Stavbaři potřebují ještě dva měsíce, takže od září budou opět na stavbu jezdit přes okrajové části města nákladní auta s hlušinou. Je to nemilé, ale děláme vše proto, abychom všechny nepříjemnosti spojené se stavbou, obyvatelům minimalizovali,“ dodal Vícha.

Děti z Nové Vsi bude například do školy vozit speciální autobus. „Náklady na něj zaplatí stavební firma,“ řekl Vícha. Jedna pozitivní stránka se však najde. Po skrývce zbyla stavbařům ornice, kterou zájemci z řad obyvatel města mohou získat. „Stačí si objednat množství a vše ostatní zajistí náš odbor životního prostředí. Lidé neplatí za ornici, pouze za dopravu,“ dodal Vícha.