Ekonomický náměstek havířovského primátora Eduard Heczko potvrdil, že v rámci této konference přijde řeč i na plánovaná řešení dopravy v okolí Havířova

„Obchvat města je součástí takzvaného Slezského kříže, který ještě není dokončen. Přímo na území města jde o stavbu, která je rozdělena na několik etap a časových úseků. Pro urychlení přípravy stavby jsme z naší iniciativy založili sdružení obcí a firem, abychom spojili síly a vyvíjeli účinný tlak na investora, kterým je stát, tedy Ředitelství silnic a dálnic ČR,“ řekl Heczko.

Jednotlivé časové úseky počítají výstavbu na období letošního roku, let 2009 až 2013 a do roku 2018. Tak si své dopravní priority naplánoval Moravskoslezský kraj, kde Heczko působí jako zastupitel.

„V první etapě se do konce letošního roku, nebo nejpozději příští rok, dokončí rozpracované silniční stavby. Už v následujícím čtyřletém období se však bude pracovat na realizaci dalších významných staveb,“ doplnil informace Heczko.

V případě obchvatu Havířova to jsou důležité mimoúrovňové křižovatky. Jedna vyřeší komplikovanou situaci na velkém kruhovém objezdu. Příští rok tam bude postavena dočasná světelná signalizace, kterou následně nahradí přemostění z Ostravské na Orlovskou ulici. Další mimoúrovňová křižovatka se připravuje na křížení Orlovské ulice s ulicemi Požárnickou a U Skleníků. „Ulice U Skleníků bude povýšena o třídu výše, čímž se dostane do správy kraje a nabude na významnosti. S tím pak bude souviset její stavební řešení,“ dodal Heczko.

Jak už Deník informoval, obchvat bude pokračovat dále po Orlovské, Vodní a Dělnické ulici na hranice s Horní Suchou, kde bude naveden na zcela nově vedenou trasu přes Životice, Těrlicko až do Třanovic k napojení na rychlostní silnici R48 spojující Frýdek–Místek a Český Těšín.