Navíc upozorňují, že nákladní vozy údajně nedodržují dohodnuté termíny provozu. Náklaďáky vozí materiál z bývalého Dolu Doubrava.„Jezdí od časného rána a někdy i později večer. Je to strašné. Máme za to, že by jejich provoz měl končit kolem devatenácté hodiny. Oni si ale klidně jezdí dále,“ stěžovali si lidé z dané oblasti.

„Už aby tomu byl konec,“ dodávají občané. Vozy patří firmě OKD Rekultivace. Město Orlová se společností uzavřelo nepsanou dohodu, že z celkového počtu 10 tisíc tun materiálu, který na stavbu dálnice musejií náklaďáky navozit, projede přes Orlovou čtyřicet procent, zbytek jezdí přes Karvinou. „Těch čtyřicet procent představuje pět set souprav - náklaďák s návěsem v jednom směru. Otázka je, kolikrát se vozy otočí,“ říká orlovský místostarosta Radislav Mojžíšek.

Město s OKD Rekultivacemi komunikuje a společnost na radnici zasílá faxy, kolik souprav který den přes Orlovou projíždí. Počet souprav se pohybuje kolem třiceti denně. „Pokud se jedná o časy - od kolika do kolika budou auta jezdit, tak toto není písemně, ale byla to ústní dohoda za přítomnosti místostarosty Mojžíška. OKD Rekultivace městu darovaly 350 tisíc korun na zlepšení životního prostředí a životních podmínek občanů Orlové. Finanční prostředky budou využity na opravu pozemní komunikace na ulici K Zimovůdce v Orlové-Lutyni,“ doplnila mluvčí orlovské radnice Nataša Cibulková. Samy OKD Rekultivace říkají, že se dohodnuté časy snaží dodržovat.

„Navážení materiálu na stavbu dálnice je časově omezeno do dvacáté hodiny. V jednotlivých případech se však mohlo stát, že se některá auta vracela z návozu až po osmé večerní, což ale není v rozporu s platným povolením. Přesto se budeme snažit počet vozů projíždějících v pozdních hodinách snížit na minimum,“ říká k problému člen představenstva společnosti Radim Tabášek.