Členky doprovodného týmu zastavovaly v ulicích Havířovanky každého věku a nabízely jim možnost získat důležité informace o prevenci tohoto onemocnění a způsobech léčby. Význam projektu se prokázal v minulých třech etapách, kdy přímo oslovil dvacet tisíc lidí a prokazatelně přispěl k včasnému diagnostikování nemoci a potažmo i k záchraně životů.

Rakovina prsu je totiž nejčastějším typem rakoviny mezi ženami, když podle statistik postihne každou čtrnáctou ženu. Symbolem akce je právě specifický růžový autobus, který postupně navštíví pětadvacet měst Čech, Moravy a Slezska. V každém se zdrží jeho posádka jeden den, a to od 9.30 do 17.30 hodin. Ženy zde mají přímý kontakt s odbornicí, která je naučí samotné rozpoznat případné nebezpečí. Kromě toho zprostředkuje posádka rovněž distribuci poukázek Ženy ženám s příspěvkem dvě stě korun na preventivní vyšetření prsu.

Růžovou jízdu proti rakovině prsu připravila společnost Avon Cosmetics ve spolupráci s Aliancí českých organizací a žen s rakovinou prsu.