Přes přejezd projíždějí pouze nákladní vlaky, a to nepravidelně jen několikrát denně, když vezou vagony na seřadiště poblíž bývalého Dolu František. Přes přejezd projíždějí s nejvyšší opatrností.

I v případě, že projíždí jen lokomotiva, je světelná a zvuková signalizace v činnosti dlouhých deset minut po projetí. Na poměrně frekventované ulici se z obou stran kvůli tomu vytvářejí dlouhé kolony automobilů. Ze strany od Orlovské ulice dokonce vozidla blokují světelnou křižovatku. Mnozí řidiči dlouhé čekání nevydrží a volí buď otočení a objížďku nebo přejíždějí přes koleje na červenou. Někteří na situaci upozorňují městskou policii s tím, že oznamují poruchu.

Nikdo z lidí zabývajících se bezpečností dopravy neřekne otevřeně, že i jízda na červenou může být za určitých okolností omluvitelná. Především profesionální řidiči však přiznávají, že čas od času se na cestách setkají se situací, kdy je signalizace očividně v poruše a nic jiného než opatrné přejetí nezbývá. Každý řidič to však dělá na vlastní riziko.

Vůbec nejvhodnějším řešením by byla přítomnost železničáře, který by provoz řídil.

Železničáři tvrdí, že na dlouhou dobu činnosti červené signalizace nyní zloději nemají vliv.

"Zařízení se uvádí do výstrahy při takzvaném postavení vlakové cesty. Na koleji OKD je traťová rychlost 20 km/hod. Při jízdě vlaku z blízké stanice z kolejí 1, 2, 4, 6, 8, 10 na kolej OKD se zabezpečovací zařízení uvádí do činnosti při postavené vlakové cestě obsazením staniční koleje, takže než se vlak rozjede, je již zařízení ve výstraze. Z ostatních staničních kolejí se zařízení uvede do výstrahy po obsazení výhybkového kolejového obvodu za odjezdovým návěstidlem z dané koleje. Výstraha se ukončí uvolněním kolejového obvodu železničním vozidlem, tedy v každém směru asi po 50 metrech za přejezdem. V současné době je zařízení v pořádku a nejsou zde odcizena žádná lana ani kabely, které by omezovaly činnost zabezpečovacího zařízení,“ uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční a dopravní cesty.

Z vyjádření vyplývá, že semafory by se měly vypnout chvíli po projetí vlaku. Například ve středu odpoledne k tomu však nedošlo, přestože lokomotiva se dvěma cisternovými vagony odjela na koleji rozhodně mnohem dále, než padesát metrů. Vozidla před přejezdem stála na červenou ještě dlouho poté.
Železničáři přitom připouštějí, že jejich zařízení se stává cílem zlodějů poměrně často.

„V letošním roce bylo v havířovské železniční stanici zabezpečovací zařízení velmi často poškozeno neznámými pachateli, kteří odcizili nebo poškodili kabely a lana ke kolejovým obvodům, které měly vliv na činnost staničního zabezpečovacího zařízení. V tomto případě výpravčí ovládal činnost zařízení z pultu zabezpečovacího zařízení v dopravní kanceláři a docházelo k delší době výstrahy,“ doplnil Šťastný.