„Ta auta tady stojí stále a zabírají nám parkovací prostory,“ zlobí se obyvatel sídliště Ladislav Klus.

Ten už předložil svou stížnost Magistrátu města Karviné. To se ale brání, že je v této věci bezbranné. „Auta určená k prodeji mají technické průkazy a SPZ a stojí na místech, kde je to možné bez omezení, proto není důvod jejich majitele jakkoliv postihovat,“ uvedla mluvčí magistrátu Šárka Swiderová.

Problém se pak podle ní dá řešit jen větší mírou tolerance a ohleduplnosti ze stran prodávajících občanů. Na tyto vlastnosti ovšem nechtějí spoléhat obyvatelé přilehlých domů. Jeden z nich přichází i s návrhem řešení, které se dle něj osvědčilo v jiných městech i jiných státech.

„Majitelé okolních domů mají povolenky k parkování. Ostatní, kteří jezdí za nákupy a podobně, jen na parkovací hodiny, tak proč to nejde také tady, když je místa k parkování nedostatek?“ ptá se Ladislav Klus.

Odvolává se přitom na příklad ze sousedního Německa, kde podle něj tento systém funguje. „V Německu se jedná o soukromá parkoviště, kdy si lidé společně s byty kupují i parkovací místa. Zde ovšem máme veřejná parkoviště, přístup k soukromému vlastnictví tady a v Německu je rozdílný,“ oponuje Swiderová.

Řešení formou výstavby parkovacích hodin v této oblasti mluvčí nepovažuje za šťastné. „Představte si, že by všichni lidé měli povolenky k parkování jen tam, kde bydlí, ale přijede za nimi návštěva a už by mohla být obotičkována či odtažena,“ uvažuje Swiderová.

Ta dále uvádí, že stížnosti lidí rostou s přibývajícím počtem aut a s tím souvisejícím úbytkem parkovacích prostor v ulicích. „Ve městě rychle roste počet zaregistrovaných aut, ale nejsme nafukovací, s parkovacími místy má problém každé město,“ doplňuje Swiderová. Jen za minulý rok bylo v Karviné zaregistrováno na pět tisíc aut, přitom těch odhlášených bylo jen nepatrné množství.