Vydatná chumelenice se nad městem prohnala po poledni. Ještě kolem osmnácté hodiny však vozidla bezmocně klouzala po zledovatělých silnicích. Bezpečně sjízdné nebyly ani hlavní tahy, po kterých jezdí autobusové linky. Některé úseky musela policie uzavřít úplně, na jiných dopravu regulovala.

Ledovka se vytvořila na vozovkách, které udržují havířovští i krajští silničáři. Ulicemi sice projížděly sypače, které chrlily sůl, ta však jakoby nezabírala. Cesty zůstaly pod ledem až do večera, a to přesto, že silničáři z hlášení hlídek městské policie přesně věděli, kde je situace nejhorší. Z dispečinku strážníci slyšeli stále stejnou větu: „Všechny vozy jsou v terénu.“

Redakce Deníku situaci celou sobotu sledovala, včetně mnoha dopravních nehod, které se na náledí staly. „Skutečně máme všechna vozidla v ulicích. Solí a solí,“ potvrdila vrátná na přímý dotaz s tím, že nechtěla připustit, že by Technické služby dostaly špatnou várku soli, která nedokáže led rozpustit. Přestože sypače jezdily, silnice skutečně zůstaly zledovatělé až do večera.

„Sami nevíme, proč tak dlouho trvalo, než sůl zabrala. Máme ji od spolehlivého dodavatele a měla by splňovat všechny parametry. Zvažovali jsme také, že použijeme solanku, tedy tekutou solnou směs. Vznik ledovky si vysvětlujeme tak, že se jednalo o první sněžení spojené s teplotami těsně pod bodem mrazu a silnice dosud nebyly prosoleny, aby se na nich led nevytvářel,“ vysvětloval ředitel Technických služeb Ludvík Martinek.