„Za auta starší 15 let zaplatí při přepisu nový majitel 10 tisíc korun,“ potvrdila mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová. Další dvě sazby, pět a tři tisíce, budou záviset na tom, pro jakou zemi a s jakou ekoochranou byla auta vyrobena. „Zatím nejsme schopni lidem přesně definovat, kolik za přepis konkrétního auta po Novém roce zaplatí. Přesně to budeme vědět, až k nám dorazí přepočtové tabulky z ministerstva dopravy,“ uvedla mluvčí Swiderová.

Například felicie vyrobená v roce 2000 pro náš trh má euronormu jinou a horší, než felicie vyrobená pro země, kde už tehdy měli přísnější ekologická pravidla.

Všechny odbory dopravy na Karvinsku zaznamenaly zvýšený pohyb majitelů aut. „Denně odbavíme kolem 30 až 40 lidí, kteří dočasně i trvale odhlašují staré vozy. Lidé se na nás obracejí také telefonicky či mailem,“ potvrdila mluvčí Karviné.

Podobně vypadá situace i v Českém Těšíně. „Několikahodinové fronty nemáme, ale k nárůstu každopádně došlo. Řešíme i další úkony jako odhlášení auta, přehlášení a podobně, ale největší mírou se tato skutečnost dotýká právě majitelů starých škodovek,“ sdělil vedoucí odboru dopravy Český Těšín Tomáš Hloušek.

Do Orlové přicházejí nejčastěji majitelé starých aut, které odevzdali na náhradní díly, nebo ti, kteří dodnes neodevzdali poznávací značky aut.

Odbor dopravy v Bohumíně navštíví denně 200 až 250 lidí. „Naši úředníci situaci zvládají celkem bez problémů. Nemáme příliš mnoho případů přepisů vozidel kvůli tomu, aby se lidé vyhnuli placení ekologického poplatku za převod, ale spíše vyřizujeme žádosti o vyřazení automobilů z provozu, které už fyzicky majitelé dávno nemají,“ oznámila mluvčí Bohumína Lucie Balcarová.

NIKOLA KLIMŠOVÁ
PETR WOJNAR