Přesto redakci Karvinského deníku někteří čtenáři upozornili, že se s podobným jevem nejednou setkali. A že se nejedná o smyšlený problém, potvrzují i představitelé společnosti. „O výmysl se nejedná, skutečně občas evidujeme stížnosti ze strany cestujících, které poté prověřujeme u konkrétního řidiče,“ uvedl ředitel divize osobní dopravy ČSAD Antonín Španěl.
Podle lidí, kteří si stěžují, využívají řidiči autobusů prázdnějších brzkých ranních linek, aby zůstali nepovšimnuti. To se jim ale ne vždy podaří a společnost je pak ke svým zaměstnancům nekompromisní. „Kouření v pracovní době ani v autobuse, ani mimo něj,“ říká striktně Španěl.
Jeho slova potvrzuje i vedoucí provozu osobní dopravy ČSAD Karviná Josef Veselka. „Kouření v autobuse je řidičům jednoznačně zakázáno a nesouhlasíme s tím. Pakliže se řidičům toto chování prokáže, hrozí jim okamžitá sankce,“ uvedl Veselka.
Sankce se pohybuje v rovině odebrání finančních odměn přistižených řidičů. A nejeden řidič už na své chování doplatil. „Nějaký ten případ přibližně jednou do měsíce řešíme,“ potvrzuje Španěl.
Vedení společnosti, která zajišťuje autobusovou dopravu, spoléhá při zjišťování hříšníků především na podněty ze strany cestujících. „Pokud přijde člověk se stížností na řidiče kuřáka, je s tímto zaměstnancem celá věc konzultována, a pakliže se informace potvrdí, přistupuje se ke zmíněným finančním sankcím,“ prohlásil Veselka. „V této věci spoléháme především na podněty cestujících,“ dodal ředitel Španěl.