Problém odstavených aut či nepojízdných vraků v Českém Těšíně je v tomto městě poměrně značný a lidé na něj často poukazují. „Ano, podobné výzvy dostáváme denně mailem nebo telefonicky. Obyvatelé města nás v nich upozorňují na vraky, které jim zbytečně zabírají místa k parkování,“ uvedla Šárka Bílková z odboru místního hospodářství Městského úřadu v Českém Těšíně. „S tímto autem se zjevně nejezdí a už tak je tu problém s parkováním,“ říká obyvatelka města.

Odstavovat na komunikacích vraky je přitom dle zákona zakázáno. „Vlastník vraku je povinen na základě naší výzvy odstranit vrak do dvou měsíců od doručení výzvy,“ řekla Bílková. „V současnosti takhle posíláme až dvě výzvy k odstranění vraku týdně,“ sčítá Bílková.

Hrozba finanční sankce pak podle ní donutí až sedmdesát procent řidičů výzvy uposlechnout a vrak odstranit.

V Karviné podobný problém, který tíží Českotěšínské, nemají. Místní úředníci jsou naopak s úbytkem podobných případů spokojeni. Zejména po novém roce. „U nás kupodivu pomalu mizí z parkovišť nepojízdné vraky i automobily, které nabízejí jejich majitelé k prodeji. Řidiči se zjevně děsí sankcí, které by je čekaly, proto od nového roku vraků značně ubylo,“ uvedla mluvčí magistrátu Šárka Swiderová.

Slova mluvčí potvrzuje i ředitel karvinských strážníků Petr Bičej. „Snažíme se řešit tyto případy průběžně. Máme naučené strážníky na to, že jakmile vidí vrak, hned to hlásí. Stejně tak dostáváme občas i podněty od lidí,“ řekl ředitel strážníků.

Podobně zvládají situaci i v Bohumíně. „Od Nového roku, kdy vstoupilo v platnost nařízení o poplatcích při převodu aut, jsme objevili pouze pět odstavených automobilů. Strážníci oslovili majitele a ti rychle zareagovali. V současnosti tak řešíme jen dva případy,“ uvedl zástupce strážníků Roman Honysz. Výhodou pro řidiče i pro město je podle Bohumínských to, že likvidaci autogramů provádí přímo závod ŽDB.