Vybudování vlakotramvaje však není levná záležitost, částka na její realizaci se odhaduje na dvě miliardy korun.

„Když jsem se dozvěděl výslednou cifru, bylo mi hned jasné, že vlakotramvaj má naději na realizaci pouze jako součást systémového řešení kolejové dopravy, která by pokryla celý Moravskoslezský kraj. Kolejová trasa, kterou plánujeme i směrem na Ciezsyn a Rybnik a možná i do dalších polských měst, by tak měla velkou naději na spolufinancování z evropských fondů,“ uvedl orlovský radní a spoluautor projektu Jaromír Kuča.

Při posledním posouzení se zúčastnění shodli na tom, že lehká kolejová doprava může fungovat a může vytvořit dobrý regionální dopravní systém s využitím stávajících železničních tratí. „Nejprve se však musí postavit chybějící úseky kolejové dopravy,“ vysvětlil Kuča.

V nových studiích se tak počítá nejen s napojením Orlové na Ostravu a polská města, ale i jejího dalšího napojení na Havířov i Karvinou.

„Myslím si, že jen málokdo dnes pochybuje o tom, že se jedná o záležitost, které patří budoucnost, a která umožní bojovat s přeplněnými silnicemi, nedostatkem parkovacích míst a špatným ovzduším,“ dodal Kuča.