Další muž si zase postěžoval na výpadky televizních programů. „V úterý od 15 hodin nám vypadlo skoro dvacet programů. Chtěl jsem to telefonicky řešit, ale firma má stále zapnutý záznamník, a tak mi nezbylo, než se sem vydat osobně,“ vysvětlil.

Podle vyjádření společnosti KTK by však lidé s kvalitou obrazu neměli mít žádné potíže, naopak. „V úterý 17. března byla v rámci dokončení modernizace kabelové sítě v Karviné vypnuta zastaralá hlavní stanice kabelové televize a signál je nadále distribuován z moderní hlavní stanice v Ostravě v Najmanské ulici. V praxi to znamená, že obrázek televizních programů by měl být naopak kvalitnější, a že nadále nebudou prováděny již žádné rozsáhlé práce včetně výkopů,“ tvrdí mluvčí KTK František Malina.

Za některé problémy týkající se například programové nabídky může podle Maliny zapomnětlivost samotných zákazníků.
„O přepojení, které souvisí se změnou programové nabídky, byli všichni zákazníci informováni v průběhu února dopisy,“ uvedl Malina. V nich jsou prý uvedeny i nové frekvenční plány pro přeladění televizorů. Podle Maliny se tedy mohlo stát, že někteří zákazníci si jednoduše zapomněli programy přeladit. „Nyní jim hrají pouze programy, jejichž frekvence se shodovaly jak v původním, tak v novém kmitočtovém plánu. Proto musejí restartovat set top box, čili odpojit ho a znovu zapojit do elektrické zásuvky,“ vysvětlil Malina.

Sedm z redakcí oslovených klientů prý však žádný dopis nedostalo. „Žádný dopis se změnou frekvencí mi nepřišel. Od pondělka mi nejde televize. Přes automat jsem se ničeho nedobral a tak jsem zkoušel volat přímo technika, ale nikdo to nebral. A poté mě automat přepnul zpět na hlavní nabídku. Po třetím pokusu a 20 provolaných minutách jsem to vzdal. Vlastně můžu přísahat, že za celou dobu se mi telefonicky nikdy nic nepodařilo vyřídit, protože jsem se tam ani nedovolal,“ uvedl zákazník z Karviné–Ráje.

Podle něj firma zákazníky špatně informuje. „Přeladí si programy, jak je napadne a nikoho na změny neupozorní. Celé dva roky, co mám kabelovku, řeším neustále nějaký problém. Ale bohužel, chybí jí tady konkurence,“ dodal muž.

Že dovolat se na telefonní linku 596 340 000 je docela problém, potvrdili i další lidé, kteří si stěžovali i na krátkou provozní dobu zákaznického centra. „Nemohu strávit ve frontě půl dne, dnes mají otevřeno jen šest hodin, to je málo. V úterý jsem čekání vzdal, byl jsem asi čtyřicátý na řadě,“ tvrdí jeden z mužů, jenž včera čekal před klientským centrem.

Podle mluvčího společnosti by i tyto problémy měly odpadnout, klientské centrum bylo totiž posíleno o další pracovníky. „Provozní doba Klientského centra KTK je dlouhodobě neměnná. Po provozní době zapínáme záznamník, a na nahlášení zprávy v něm reagujeme do 24 hodin. Vzkazy zanechané například v pondělí od 17. hodiny do úterý 8. hodiny jsou zpracovány již během úterka,“ tvrdí mluvčí KTK.

Nespokojeným klientům KTK by prý měly pomoci novinky společnosti. „Při telefonování na klientské centrum jsme umístili informaci o přeladění analogu i DTV, další detailní informace jsme umístili na web. Posílili jsme tým o čtyři pracovníky, kteří berou hovory z Karviné. Navíc fyzicky budou v KTK pomáhat naši zaměstnanci z Ostravy,“ řekl k aktuálním opatřením Malina.

Společnost Kabelová televize Karviná týdně řeší až 600 telefonických hovorů, 200 až 300 osobních návštěv a až 100 e–mailových a písemných požadavků. „Zákazníci si na klientském centru stěžují jen minimálně, spíše se jedná o dotazy, hlášení problémů, které jsou někdy oprávněné a někdy vyplývají z nedostatečné informovanosti,“ upřesnil Malina.