Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba obchvatu Karviné je ohrožena

Karviná - Ke zklidnění tranzitní dopravy středem Karviné zřejmě jen tak nedojde. Ačkoli se v posledních letech udělal velký kus práce v přípravě stavby jihozápadního obchvatu města, absence finančních prostředků může její zahájení odsunout až o několik let.

14.4.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Lidé, kteří se na administrativních přípravách stavby podílejí, shodně rezignovaně tvrdí: „Zahájení stavby je ohroženo, stát nemá peníze na výkupy pozemků!“

Náměstek karvinského primátora Zbyněk Gajdacz připomněl, že na stavbu tzv. jihozápadního obchvatu města již bylo vydáno územní rozhodnutí, jenže dosud nejsou vykoupeny pozemky, přes které silnice povede. „Problém je v tom, že investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, nemá peníze na výkupy pozemků. Nejhorší je na tom všem to, že územní rozhodnutí platí pouze do konce tohoto roku, ovšem dokud nebudou vykoupeny pozemky, nelze začít stavět,“ řekl Gajdacz.

Jeho informace potvrdil i ředitel ostravské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Lubomír Hýbl. „Bohužel je to pravda. Státní fond dopravní infrastruktury nám dosud neposkytl peníze na výkupy pozemků. Děláme, co můžeme. Ovšem pokud nám lidé z Fondu opakovaně tvrdí, že nejsou peníze, co naděláme,“ uvedl Hýbl.

Karel Hanzelka, mluvčí ministerstva dopravy, pod které Fond dopravní infrastruktury spadá, Deník ujistil, že ministerstvo dělá vše pro to, aby se vše vyřešilo. Stav rozpočtu je napnutý kvůli snížení výnosů z daní o osm miliard, ovšem my máme zažádáno o zvláštní rozpočtové opatření i na tuto investici,“ řekl Hanzelka.

Zároveň dodal, že na letošní rok Fond nemá na přípravy stavby obchvatu Karviné vyčleněny peníze. „V plánu je to na další tři roky – 2010 až 2013,“ tvrdí Hanzelka.

Náměstek Zbyněk Gajdacz tahanice mezi státními institucemi kritizuje. Podle něj je vše důsledkem špatné komunikace mezi ŘSD a ministerstvem dopravy. „Vláda slibovala vydat obligace, z jejichž výnosu by se financovala dostavba dálnice D47, ale i další komunikace. Jenže zatím žádný takový zákon nemáme. Proč?“ ptá se Gajdacz.

Zároveň upozornil na skutečnost, že pokud investor nepožádá do konce letošního roku o stavební povolení, nebude se moci začít stavět. „Je samozřejmě možné požádat o prodloužení platnosti územního rozhodnutí, jenomže to by se řada administrativních úkonů musela udělat znovu, což by celou věc vrátilo úplně na začátek. Dokončení stavby by se tím o několik let odsunulo,“ dodal Gajdacz.

Podle stávajících plánů by mohla být větší část silničního obchvatu Karviné (z Nádražní ulice až po Darkovský most) hotova do konce toku 1013. Pokud však investor letos nezíská stavební povolení, stavba se může klidně i o dva roky opozdit.

Autor: Tomáš Januszek

14.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ivo Vondrák.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Autobusové stanoviště v Českém Těšíně.
9

Stavbu nového terminálu komplikují jedy

Kvůli zloději kabelů museli být z podzemí šachty evakuováni horníci

Nejen telefonní linky z podzemí šachty, ale také čidla na měření důlních plynů, kontroly ventilátorů, hladiny vody v dole a další. To vše vyřadil z provozu šestatřicetiletý zloděj kabelů z Orlové, který v červenci odsekl kabel u Dolu ČSM ve Stonavě.

ON-LINE s Tomášem Hanzelem, primátorem Karviné a kandidátem ČSSD na poslance PČR

Primátor Karviné a kandidát ČSSD na poslance Parlamentu ČR Tomáš Hanzel v úterý odpovídal jako host on-line rozhovoru Deníku na dotazy čtenářů.

Havířov vynuloval Slavii

Havířov /FOTO/ – Co se v sobotu nepovedlo fotbalistům Karviné, povedlo se o dva dny později hokejistům Havířova.

Hlavní je člověka povzbudit, říkají dobrovolníci a sociální pracovníci

Každým rokem uděluje Karviná vybraným jedincům ocenění za dlouholetou práci v sociální oblasti. Své pracovníky přitom na výroční ceny nominují sami poskytovatelé, spolky a organizace, kde dotyční působí. A nejinak tomu bylo i letos.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení