„Původně jsme měli dva návrhy, ale kvůli tomu, že Bohumín stojí na vodě a tečou nám tady dvě řeky jsme se rozhodli pro výrobu lodi, která by se mohla hodit při povodních nebo při sjíždění Odry a Olše,“ řekl Jiří Žáček.

A jeho spolužák František Horvát dodal: „Do stavby se zapojila skoro celá naše třída, přestože jsme měli drobné neshody, co vlastně budeme stavět. Spotřebovali jsme na ni skoro 200 lahví a nakonec nám došla lepicí páska. Nenáročnější byla stavba stěžně, chtěli jsme, aby naše loď vydržela i transport do sběrného dvora,“ vylíčil Horvát.

Při stavbě lodi padaly dokonce i návrhy, že by loď mohlo využít město a starosta při tradiční červnové česko-polské vodácké akci Plavidlo.

Plastovou balerínu vyzdobily studentky gymnázia kloboukem a barevnými copánky z plastových víček. „Měli jsme tři návrhy a nakonec jsme se operativně pustili do baleríny. Všichni jsme se na jejím vzniku nějakým způsobem podíleli, i když kluci o trochu míň. Rozdělili jsme si stavbu jejich částí mezi sebe. Někdo měl na starosti copánky, další výrobu klobouku nebo dekorací,“ dodala Pavla Konetzná.

Do sběrného dvora putoval i malý „petkový“ robot a plastová Eiffelovka. Její výroba trvala studentům nejdéle a při transportu jim způsobovala největší problémy. Osud všech plastových děl nakonec zpečetila separační linka.