Vodorovné značení upravuje způsob projíždění křižovatkou. Autoři značení jej zvolili ve snaze zvýšit bezpečnost dopravy tím, že průjezd vozidel výrazně zpomalí. Dosud se křížením projíždělo poměrně rychle. K těžkým nehodám tam sice nedocházelo, menší karamboly z nepozornosti se však čas od času stávaly.

Křižovatka sama o sobě má nešťastný tvar, jaký se dnes už nepoužívá. Především ze směru od Havířova, odkud musejí řidiči dávat přednost v jízdě, docházelo ke kolizním situacím, když si řidiči najížděli příliš daleko do křižovatky a křížili cestu autům jedoucím od Těrlicka do Havířova.

Samotný tvar křižovatky se pravděpodobně stavebně upravovat nebude, a to už i s ohledem na to, že je součástí závodního okruhu. Běžný provoz by mělo zpomalit vodorovné značení. Pokud by ho řidiči ignorovali, mohlo by být doplněno o další prvky, například přenosné betonové dílce.